دانشگاه پیام نور بیش از سایر دانشگاه ها می تواند در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی، ارائه محتوای الکترونیکی و ارتباط اساتید و دانشجویان موفق باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به وجود بستر الکترونیکی در دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور در بحث آموزش و تولید محتوای الکترونیکی به نحوی که دانشجو بتواند در ساعتی مشخص مطالب مورد نیاز خود را برداشت کند و امکان تعامل با استاد و سایر دانشجویان را داشته باشد ، نیازمند پلت فرم های خاصی است و در این زمینه شرکت پردیس هوشمند آسمان می تواند راهگشا باشد.
به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر زمانی در جلسه امضای تفاهم نامه دانشگاه پیام نور با شرکت پردیس هوشمند آسمان افزود: دانشگاه پیام نور با توجه به ماموریتی که از سوی وزارت علوم دارد و همچنین به دلیل گستردگی در سراسر کشور بیش از سایر دانشگاه ها می تواند در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی، ارائه محتوای الکترونیکی و ارتباط اساتید و دانشجویان موفق باشد.

وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور هاب بین المللی و پایگاه شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام است، تصریح کرد: توانمندی دانشگاه پیام نور در زمینه الکترونیکی این فرصت را برای دانشجویان فراهم می آورد که بدون حضور در کلاس از دوره های آموزشی و دروس الکترونیکی بهره مند شوند و چنانچه از سوی وزارت علوم، گواهی معتبر این دوره های آموزشی پیام نور صادر شود، انگیزه بالایی در قشر دانشجویان این دانشگاه ایجاد خواهد کرد.

دکتر زمانی با اشاره به نمایندگی های دانشگاه پیام نور در کشورهای خارجی گفت: در حال حاضر تمامی دروس و محتوا در دانشگاه پیام نور برای ایرانیان مقیم خارج و یا علاقه مندان به زبان فارسی ارائه می شود و در صورت فراگیر نمودن آموزش های آنلاین در بستر جدید به شکل گسترده در داخل و خارج از کشور می توان محتوای دروس را به زبان انگلیسی نیز ارائه کرد.

وی برگزاری استارتاپ ها و افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت را ضروری دانست و افزود: دانشگاه پیام نور خود را موظف به حمایت و پشتیبانی از دانشجویان خود می داند و چنانچه بتواند با گسترش بستر الکترونیکی ضمن ارائه آموزش های مورد نیاز مخاطبان، زمینه ارتباط با صنعت و اشتغال آنها را نیز فراهم آورد، قطعا ضمن کاهش دغدغه خانواده ها، سطح رضایتمندی آنها را بالا خواهد برد.

وی به آزمون های متمرکز دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قریب به ۴ میلیون نفر آزمون در هر ترم برگزار می شود و حدود ۳۰ درصد از آزمون ها به صورت الکترونیکی است و این دانشگاه در نظر دارد در آینده ای نزدیک بخش اعظمی از آزمون ها را به صورت الکترونیکی برگزار کند.

کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور نیز با اشاره به توانمندی های دانشگاه پیام نور در حوزه آموزش و پژوهش بر لزوم برگزاری دوره های کارآفرینی و استارتاپ ها تاکید کرد و گفت: نقشه راه در این زمینه تدوین شده و اکنون به شکل ساختارمند و با ضابطه بیشتری از توانمندی های دانشگاه در استانها بهره مند خواهیم شد.

اسدی رئیس هیات مدیره شرکت پردیس هوشمند نیز گفت: دانشگاه پیام نور از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است که می توان با استفاده از این ظرفیت ها و همچنین تامین زیرساخت های لازم، بسترهای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و تامین نیازهای دانشجویان را فراهم کرد.

وی نقص ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور را هم سرعت نبودن هر یک عنوان کرد و گفت: لازمه دستیابی به رضایت بخشی این است که هم سرعت شویم و با رفع نقایص موجود در جهت هدف مشترک گام برداریم.

وی آمادگی شرکت پردیس هوشمند آسمان را برای همکاری مشترک با دانشگاه و همچنین بورسیه آموزشی دانشجویان و برگزاری استارتاپ ها اعلام کرد.