رئیس دانشگاه پیام‌نور استان گلستان گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل شهرستان گنبدکاووس و همسایگی آن با کشور ترکمنستان, ایجاد واحد بین الملل در دانشگاه پیام نور گنبدکاووس ضروری است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا, سید بهروز نهضتی ظهر امروز در حاشیه بازدید رئیس دانشگاه پیام نور کشور از دانشگاه پیان نور استان در جمع خبرنگاران در گنبدکاووس اظهار داشت: با ایجاد واحد بین‌الملل در این دانشگاه, مجوز پرداخت شهریه به صورت دلار و ارز امکان‌پذیر بوده و این امر سبب درآمدزایی این دانشگاه خواهد بود,

وی افزود: صرفه جویی در هزینه دانشگاه و متمرکز شدن چند مرکز در این دانشگاه و متمرکز شدن ارز سبب درآمدزایی و رونق این دانشگاه خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان تصریح کرد: ایجاد واحد بین‌الملل در  این دانشگاه ممانعتی برای فعالیت‌های قبلی ندارد و برای ایجاد آن تنها باید مجوز شهریه به صورت ارزی و دلار اخذ شود.

وی یادآور شد: دانشجویان و مراکز عالی دانشگاهی ترکمنستان استقبال و تمایل خوبی برای ورود دانشجویان این کشور به ایران به ویژه گنبدکاووس دارند و این امر باعث توسعه فرهنگ ما خواهد شد.

نهضتی تاکید کرد: در ترکمنستان با تغییر رسم الخط ما, بسیاری از مطالب ریشه ای ترکمن حذف و فیلتر می شود که دانشجویانی که تمایل به تحصیل در کشور ما را داشته باشند می‌توانند, این رسم الخط را به صورت کامل در کنار زبان فارسی و اساتید ترکمن دریافت کنند.