نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» موسوم به (CFT) موافقت کردند.

به گزارش یوپنا به نقل از میزان، دویست و چهل و هشتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی رای ساعت ۸ و ۴۱ دقیقه امروز یکشنبه ۱۵ مهر با حضور ۲۶۳ نماینده یعنی با ۲۷ کرسی خالی آغاز شد.

علی لاریجانی اداره این جلسه را برعهده داشت.

اولین دستور امروز بهارستان، بررسی لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» موسوم به (CFT) بود.

نمایندگان در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با رای‌گیری علنی درباره لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» موسوم به (CFT) مخالفت کردند. با ۱۱۷ رای موافق ۱۱۱ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ رای جمع آوری شده با این موضوع مخالفت شد.

۴۵ در حین رای گیری یا در صحن علنی حضور نداشتند یا علی‌رغم حضور در صحن علنی در رای گیری شرکت نکردند.

سرانجام پس از حدود سه ساعت بررسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» موسوم به (CFT) موافقت کردند.

در جریان رای گیری برای کلیات این لایحه، از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس دهم، ۲۷۱ نماینده در صحن علنی حضور داشتند یعنی ۱۹ نماینده غایب بودند.

از ۲۷۱ نماینده حاضر در صحن علنی نیز، ۲۶۸ نماینده در رای گیری شرکت کردند یعنی ۳ نماینده علی رغم حضور در صحن علنی در رای گیری شرکت نکردند.

۵ نماینده مجلس نیز علی رغم ارائه توضیحات، اعلام کردند نظری ندارند یعنی رای ممتنع دادند؛ بنابراین لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم با ۱۴۳ رای موافق و ۱۲۰ رای مخالف تصویب شد.

کلیات لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» تصویب شد

تکمیل می شود