رئیس بسیج دانشجویی حوزه شهید همت دانشگاه پیام نور استان زنجان طی مراسمی با حضور مسؤولان معارفه شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا؛ مراسم تودیع و معارفه رئیس بسیج دانشجویی حوزه شهید همت دانشگاه پیام نور استان زنجان با حضور جمعی از مسؤولان امشب برگزار شد و با برگزاری این مراسم ضمن قدردانی از زحمات رضا بیگلی به عنوان رئیس سابق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان، محمد کریمی به عنوان رئیس بسیج حوزه شهید همت دانشگاه پیام نور انتخاب و معرفی شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در این مراسم با اشاره به فعالیت تشکل‌های مختلف در دانشگاه پیام نور اظهار کرد: رویکرد دانشگاه پیام‌نور تعامل با تشکل‌ها و نهادهای گوناگون و مختلف بوده که بسیج دانشجویی یکی از این تشکل‌ها است.

علی محمدی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه بسیج دانشجویی و بسیج اساتید در دانشگاه پیام نور عنوان کرد: بسیج دانشجویی فعال‌ترین تشکل دانشجویی است، که با توجه به فراخور زمان و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: با وجود تنگناها و محدودیت‌ها تلاش شده با تعاملات، بخشی از فعالیت‌ها در شرایط کم پولی و مشکلات اقتصادی انجام شده و کیفیت اقدامات نیز حفظ شود که در این زمینه همراهی تشکل‌ها نقش موثری دارد.

محمدی همچنین به فعالیت تشکل بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان زنجان اشاره کرد و گفت: این تشکل نیز اقدامات موثر و مفیدی در سطح دانشگاه پیام نور زنجان انجام داده است.

*تشکل بسیج دانشجویی در واحدهای پیام‌نور فعال شود

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان زنجان نیز در این جلسه خواستار حضور پررنگ‌تر بسیج در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور شد و عنوان کرد: انتظار می‌رود این تشکل بتواند نقش پررنگ‌تری در جامعه و دانشگاه ایفا کند.

علی اکبر حاجی علی اکبری خواستار فعال‌سازی پایگاه‌های بسیج در برخی از واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور زنجان شد و گفت: هم‌اکنون پایگاه‌های بسیج در واحد پیام نور ماهنشان، ایجرود، صائین قلعه، سلطانیه و خرم‌دره غیر فعال است که امید می‌رود در راستای فعال سازی آنها نیز گام برداشته شود.

*ترویج اندیشه ناب امام (ره)هدف بسیج دانشجویی

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت خوب بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان اظهار کرد: انتظار از بسیج دانشجویی به خاطر عملکرد خوب آن بسیار بالا است.

عباس بابایی با اشاره اینکه تشکل بسیج دانشجویی که اهداف خاصی را دنبال می‌کند، عنوان کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ انقلاب اسلامی و اندیشه‌های ناب امام (ره) یکی از موضوعاتی است که باید توسط بسیج دانشجویی مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سخنان امام خمینی (ره) آمریکا به صراحت دشمن ایران خوانده شده است؛ گفت: امروز عده‌ای در تلاش برای بزک کردن آمریکا هستند تا نشان دهند آمریکا دیگر دشمن ما نیست اما با گذشت زمان و رفتارهای آمریکا می‌توان تشخیص داد که آمریکا همچنان عداوت و دشمنی خود با ایران را حفظ کرده است.

بابایی با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی بسیج دانشجویی در جامعه و دانشگاه عنوان کرد: این تشکل باید در راستای تربیت نیرو برای معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کند.

همچنین نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به نقش بسیج دانشجویی در جامعه و دانشگاه عنوان کرد: این افراد باید نشان دهنده راه در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام موسوی پیروی از ولایت فقیه را یک معیار برای تشخیص حق از باطل خواند و افزود: هر کسی که پیرو خط ولایت فقیه باشد بی شک در راه درست قدم برداشته و هر که از ایران خارج شود به بیراهه می‌رود.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم رضا بیگلی به ارائه گزارشی در مورد فعالیت‌های بسیج دانشجویی واحد شهید همت دانشگاه پیام نور پرداخت و محمد کریمی نیز برنامه‌های آتی و اهداف این تشکل را ارائه کرد.