دانشگاه پیام نور با گستره ملی در سراسر کشور و فراهم سازی بستر الکترونیکی در بخش های مختلف ، می تواند نقش بسیار موثری در زمینه گسترش تعامل با بخش های مختلف و به اشتراک گذاشتن پتانسیل های صنعت و دانشگاه ایفا کند.

به گزارش یوپنا رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور با گستره ملی در سراسر کشور و فراهم سازی بستر الکترونیکی در بخش های مختلف ، می تواند نقش بسیار موثری در زمینه گسترش تعامل با بخش های مختلف و به اشتراک گذاشتن پتانسیل های صنعت و دانشگاه ایفا کند.

دکتر زمانی در نشست مشترک دانشگاه پیام نور با مسئولان کانون عالی انجمن های کارفرمایی ایران به حضور ۴ هزار عضو علمی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: با بهره مندی از ظرفیت های دانشگاه پیام نور و اساتید این دانشگاه می توانیم دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به سوی آموزش های عملی و مهارت های کاربردی جهت دهی کرده و از توان علمی آنها بهره مند شویم.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در رویکردی جدید به دنبال تقویت بنیان های پژوهش، نوآوری، فناوری و مهارت افزایی است تا در کنار مجموعه ها و بخش های صنعتی ، به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم حرکت کند.

وی گسترش تعاملات بین المللی را از اقدامات مهم این دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه پیام نور توانسته شرایط تحصیل در زیرنظام های آموزش عالی ایران را برای علاقه مندان خارج از کشور فراهم کند.
وی اذعان داشت: شبکه الکترونیکی دانشگاه پیام نور این امکان را فراهم کرده که هر کسی درهر جایی که باشد می تواند با اتصال به این شبکه به راحتی به محتواهای آموزشی و کلاس های درس دسترسی یابد.

دکتر زمانی با عنوان اینکه اکثر دانشجویان دانشگاه پیام نور شاغل بوده و از فرصت های آزاد برای تحصیل استفاده می کنند، افزود: این دانشجویان به دلیل اشتغال و دارا بودن فرصت های آزاد، می توانند به راحتی در دوره های مهارت آموزی و کارآفرینی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن دانشگاه پیام نور با گستردگی در سراسر کشور در کنار صنوف مختلف می تواند این مخاطرات در زمینه مهارت افزایی و آموزش کافی و همچنین کسب تخصص لازم را مرتفع کند .
وی آمادگی دانشگاه پیام نور برای هم افزایی علم و تجربه و همکاری با کانون انجمن های کارفرمایی ایران اعلام کرد و افزود:

دانشگاه پیام نور می تواند در زمینه محتواهای الکترونیکی ، صدور گواهینامه های آموزشی با نظارت بخش های نظارتی و همراهی مرکز آموزش وزارت کار و رفع دیگر نیازهای آموزشی و پژوهشی کانون انجمن های کارفرمایان ایران همکاری کند و در مقابل از تجربیات و تخصص های این انجمن در زمینه کارآفرینی و ارتباط با صنعت بهره مند شود.

وی در پایان گفت: چشم آیندگان به بازوی افرادی است که امروز در عرصه های کار فعالیت دارند و چشم امید آنها به آموزش افراد متخصص برای بالندگی و شکوفایی ایران است.