یکی ازاهداف انقلاب اسلامی فراهم نمودن زمینه های عدالت در تمام عرصه های زندگی برای شهروندان بوده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کردستان گفت: یکی ازاهداف انقلاب اسلامی فراهم نمودن زمینه های عدالت در تمام عرصه های زندگی برای شهروندان بوده است که از مهمترین آنها می توان به حوزه آموزش عالی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر مرادی گفت: یکی از شاخص های ارزیابی عدالت آموزشی میزان دسترسی شهروندان به تحصیل در سطوح آموزش عالی در مناطق مختلف کشور است.

وی درباره نقش دانشگاه پیام نور در گسترش عدالت آموزشی اظهار داشت: این دانشگاه با بیش از ۵۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی امکان بهره مندی از آموزش عالی را برای علاقمندان به تحصیل فراهم کرده است و این امر یکی از نمادهای عدالت در زمینه آموزش عالی در دانشگاه پیام نور است.

رئیس پیام نور استان کردستان گفت: حضور دانشگاه پیام نور در اقصی نقاط کشور این بستر را فراهم کرده که تمامی اقشار ملت بخصوص اقشار کم درآمد بتوانند با کمترین هزینه به آموزش عالی دسترستی پیدا کنند.

دکتر مرادی درباره نقش تاثیرگذار دانشگاه پیام نور در این استان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان کردستان با چهار مرکز و پنج واحد دانشگاهی تا کنون بیش از بیست هزار نفر دانش آموخته داشته است و با توجه به کیفیت آموزشی این دانشگاه دانش آموختگان آن توانسته اند بخوبی جذب بازار کار در بخش های خصوصی و دولتی شوند و درصد قابل ملاحظه ای از پذیرفته شدگان آزمون های استخدامی استان متعلق به دانشگاه پیام نور است.

وی بیان داشت: بیش از پنجاه درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان با رتبه های عالی در آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شده و موفقیت های چشمگیری کسب کرده اند، بعنوان مثال در آزمون ارشد امسال رتبه اول رشته آموزش زبان انگلیسی توسط یکی از دانشجویان پیام نور مرکز مریوان کسب شد و همچنین در آزمون وکالت چند سال اخیر بیش از پنجاه درصد پذیرفته شدگان استان متعلق به دانش آموختگان دانشگاه پیام نور استان بوده است.

دکتر مرادی گفت: بیش از نود درصد همکاران و اعضای علمی پیام نور از نخبگان علمی استان می باشند.

وی با اشاره به سیاست مدیریت نخبه گرا و بومی گزین در دانشگاه پیام نور، درباره سطوح مدیریتی پیام نور استان اظهار داشت: مدیریت در پیام نور استان و مراکز و واحدهای تابعه کاملا بومی است و دانشگاه پیام نور با مدیریت نخبه گرا و بومی گزین، توانسته است به خوبی عدالت آموزشی را در اقصی نقاط کشور اجرا کند

وی در پایان با اشاره به انواع بسته های حمایتی مالی برای نخستین بار برای دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه با حفظ کیفیت آموزشی توانسته است کمترین شهریه را نسبت به سایر دانشگاه ها داشته باشد و رضایت حداکثری را برای علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه فراهم آورده است.