رئیس‌جمهور با انتقاد از مخالفان لوایح منع تامین مالی تروریسم و پولشویی گفت: هزینه شعار مخالفان از جیب مردم پرداخته می‌شود.

به گزارش یوپنا حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی گفت: بسیار گزارش خوبی از آغاز این جلسه تاکنون داده شد. آنچه گزارش داده شد، بسیار امیدوارکننده بود اگرچه جلسه امروز ما به یک بخش از این وزارتخانه اختصاص پیدا کرد. فرصت نشد بخش‌های دیگر این وزارتخانه بحث‌های خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به ضرورت تفکیک برخی از وزارتخانه‌ها اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی بسیار بزرگ و گسترده است و اداره‌اش نیز سخت است. از اواسط دولت یازدهم به این نتیجه رسیدیم که برخی از وزارتخانه‌ها به دو وزارتخانه تقسیم شوند و لایحه‌اش را نیز به مجلس دادیم و گفتیم وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مسکن و حمل و نقل تقسیم شود. وزارتخانه دیگر، وزارت بازرگانی است که به آن، وزارت صنعت و معدن را هم وصل کرده‌ایم.

مهمترین بخش های اظهارات روحانی بدین شرح است:

-من این مسئله را ضرورت می‌بینم و می‌دانستم ولی براساس قانون اساسی، لایحه را تقدیم مجلس کنیم و نمایندگان مجلس به هر دلیلی، همراهی نکردند ولی در شرایط تحریم، به یک وزارتخانه بسیار فعال و مهم بازرگانی نیاز داریم.

-هر دو وزیر، تازه‌نفس هستند و ان‌شاالله بهتر از شرایط گذشته مردم شاهد خدمات باشند. البته من از وزرا و تیم قبلی که در وزارت راه و شهرسازی و در وزارتخانه صمت کار کردند، تشکر می‌کنم.

-راه آهن، یک وسیله مطمئن‌تر، امن‌تر و ارزان‌تر برای حمل و نقل مسافر و بار است. کسی که می‌خواهد دو هزار کیلومتر رانندگی کند، چقدر باید سختی بکشد. این به علاوه ناامنی است. جاده‌های ما صد در صد امن نیستند. حالا فرض کن این فرد در یک کوپه قطار باشد و با خدمات اینترنتی به دنیا متصل شود.

– من فکر می‌کردم که این راه آهن در بهمن ماه افتتاح می‌شود ولی آقای اسلامی گفتند این کار در اسفند ماه ممکن است ولی مهم این است که این کار تا پیش از سال جدید انجام شود.

-وقتی فردی درست رانندگی می‌کند و کار درست انجام می‌دهد، چه اشکالی دارد که به او تشویقی دهیم. باید در لحاظ سوخت و… به او تشویق دهیم.

-در دنیا، سوخت هر ساعتی و هر روزی نرخ‌های متفاوتی دارد ولی در ایران به نرخ ثابت عادت کردیم. باید از طریق سیستم‌های هوشمند جاده‌های‌مان را امن کنیم و فردی که احتیاط نمی‌کند، به او تذکر دهیم.

-وزارت راه و شهرسازی، دستگاهی بزرگ با مسوولیتهای سنگین است؛ بخش حمل و نقل و شهرسازی باید تفکیک شوند

-در شرایط تحریم، بازرگانی خود باید یک وزارتخانه مستقل و فعال باشد

-از زحمات وزرای قبلی دولت تشکر می کنم

-وزارت خانه های راه و شهرسازی و ارتباطات،برای امن کردن جاده ها از طریق سیستمهای هوشمند برنامه ریزی و همکاری کنند

-در بندر چابهار از ظرفیت ۲‌.۵ میلیون تن بار در سال، به ۸.۵ میلیون تن رسیدیم

-اتصال ریلی با کشورهای همجوار باید در اولویت باشد

-راه ندادن به سرمایه گذار خارجی فرصت سوزی است

-عمر پایین و آسیب پذیری ساختمانها در برابر زلزله، ناشی از ضعف در تکنولوژی ساخت و نظارت است

-رویکرد طرح بازآفرینی شهری؛ کمک به امنیت، رفاه و اقتصاد خانواده هاست

-مردم به جای منزل، نیازمند مسکن به عنوان محل آرامش هستند

-تولید مسکن باید توسط بخش خصوصی باشد، اما در نظارت سختگیری شود

-بساز بفروش لازم نداریم، توسعه گری می خواهیم که مسکن امن و ارزان به مردم بدهد

-۴۵هزار میلیارد تومانی که برای مسکن مهر از بانک مرکزی گرفتند، ۳۰ درصد تورم برای مردم ساخت

-این دولت تحت هیچ شرایطی برای حل مشکلات از پایه پولی برداشت نکرد

-از وزیر انتظار دارم عقب ماندگی های بخش مسکن، جبران شود

-تامین آب، ضروری ترین مساله در بخش مسکن و شهرسازی است

-در بافت فرسوده، میان سازمان نوسازی و بنیاد مسکن رقابت سالم ایجاد شود

-از استاندارد مصالح و مهارت سازندگان مسکن، کوتاه نیایید

-عده ای شعار می دهند و هزینه ها را از جیب مردم می پردازند

-اگر با برجام یا FATF مخالفید، لااقل به مردم بگویید هزینه اش برای آنها چقدر است

-یک نفر از یک گوشه‌ای که نمی‌دانیم کجاست مردم را تحریک می‌کند که اگر FATF امضا شود یا با گروه اقدام مالی کار کنیم، اسلام از دست می‌رود.‌ ای کاش اسلام را می‌فهمید، بعد می‌گفت اسلام از دست می‌رود.

-زمانی یک فردی گفت‌ فرودگاه امام خمینی (ره) را طی دو سال ساخته و راه‌اندازی می‌کند آن هم با سرمایه‌های خودش می خواست از این فرودگاه به مدت ۱۰ ــ ۱۵ سال استفاده کند. یک وزیری در آن زمان گفت‌ اجازه نمی‌دهیم، سوال کردیم چرا، گفت‌ سالن های ترانزیتی که قرار است ایجاد شود باید تعهد کنند مسافر خارجی که از هواپیما پیاده می‌شود حتما روسری بر سر داشته باشند، هر چه که گفته شد این موضوع را حل می‌کنیم، زیر بار نرفت و گفت که این چیزی نیست، ما خودمان فرودگاه امام خمینی (ره) را درست می‌کنیم.