امام جمعه کرمان در دیدار اعضای کمیته اجرایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت: جشنواره قرآن و عترت، اشرف جشنواره هاست.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر محمدی، مدیر کل فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه، دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان و دبیر بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه، و سایر اعضای این کمیته با حجت الااسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار نمودند.

در ابتدای این مراسم دکتر علیرضا محدثی زرندی، گفت: همکاری دستگاههای فرهنگی استان کمک شایانی در برگزاری بهتر جشنواره کشوری قرآن کریم، می نماید و امیدواریم، این جشنواره فرصتی باشد برای اینکه دانشجویان بتوانند از نسیم عطرآگین قرآن بهره مند شوند.

در ادامه این مراسم حجت الااسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، کار اعضای این کمیته را ارزشمند، ماندگار و مفید توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که این کمیته بتواند رسالت قرآنی خود را به خوبی انجام دهد.

وی افزود:انسان اشرف مخلوقات است و اشرف بودن و برتری او به دلیل برخورداری از بعد روحی می باشد و این بعد، زمانی برتری آن به مرحله ظهور می رسد که در مسیر الهی قرار گیرد و چنانچه از این مسیر منحرف شود،سبب سقوط انسان می شود.

امام جمعه کرمان گفت:هرچه قرآن در جامعه ترویج پیدا کند، رسالت ذاتی ما در زمینه رشد و پرورش انسانهایی با تفکر الهی، بیشتر محقق می شود و انسانی که قرار است اشرف مخلوقات باشد، باید اندیشه های ناب دینی را از قرآن و ائمه معصومین علیه السلام بیاموزد.

وی ادامه داد:مسابقات و جشنواره ها و رقابت های مثبت در امر آموزش، می تواند مسیری را فراهم آورد تا انسانها، هم اندیشه و هم عمل خود را الهی کنند و زندگی خود را بر مبنای قرآن شکل دهند و این جشنواره به دلیل برتر بودن رسالتش، اشرف جشنواره ها است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: از اینکه این استان توفیق پیدا کرده میزبان این رویداد قرآنی باشد به تمامی مسئولان و عوامل اجرایی آن تبریک عرض می نمایم و از مسئولین دانشگاه پیام نور تشکر می نمایم که این فرصت را برای استان کرمان فراهم اوردند.

وی ابراز امیدواری کرد:به حول و قوه الهی این جشنواره متفاوت با سایر جشنواره ها برگزار خواهد شد و امیدوارم آغازی باشد بر جریان ارزشمند، پویا و سرنوشت ساز، معنوی در دانشگاه پیام نور استان و انشاا… در سایر دانشگاهها نیز چنین جشنواره های رخ دهد و دانشجویان تحت تعلیم مفاهیم عمیق قرآن کریم قرار گیرند.

و همچنین تاکید کرد :این کار ارزشمند به بهترین نحو انجام شود و برای این امر باید برنامه ریزی شود و فکر شود و از سایر دستگاههای دیگر استان کمک گرفته شود.

http://www.pnu.ac.ir/Portal/picture/?1416679/%D8%A8%D9%82