بنا به رسالت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور و تجلیل از مفاخر ملی دومین دوره مسابقه ملی دو صحرانوردی رعد به میزبانی دانشگاه پیام نور بوشهر برگزارشد.

بنا به رسالت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور و تجلیل از مفاخر ملی دومین دوره مسابقه ملی دو صحرانوردی رعد به میزبانی دانشگاه پیام نور بوشهر برگزارشد.
به گزارش خبرگزاری یوپنا، رئیس این دانشگاه درآیین تجلیل از برترین های این دور از مسابقات گفت: دانشگاه پیام نور بوشهر  با هدف بزرگداشت دلاورمردی های شهید رئیسعلی دلواری  مسابقه دو صحرانوردی در سطح استانی حدفاصل تپه رشادت تا موزه این شهید را برای دومین بار بر گزار کرد.
دکتر محمد رضا بحرانی افزود: دومین دور این مسابقه در سطح ملی برگزار و در قالب آن ۱۳۰ دونده از ۱۱ استان کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی اظهارداشت: دومین دوره مسابقه ملی دو صحرانوردی دانشگاه پیام نور استان بوشهر حدفاصل روستای چاه تلخ جنوبی شهرستان تا موزه شهید رئیسعلی دلواری شهرستان تنگستان در مسافتی ۱۰ کیلومتری برگزار شد.
بحرانی یادآورشد: شرکت کنندگان این مسابقه از استان های بوشهر، فارس، مازندران، خوزستان، تهران، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، خراسان شمالی، اردبیل، هرمزگان و اصفهان بودند.
وی گفت: در پایان این رقابت ها محمد جواد بذری از فارس، علی اکبر بذری از خراسان شمالی و مهران برفراز اصفهان (ناشنوا) به ترتیب عنوان های نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.
دکتر بحرانی یادآور شد: نفرات برتر به ترتیب برنده ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون ریال وجه نقده شد که با اهداح لوح و تندیس مسابقات از آنان تجلیل شد.
وی افزود: جدا از سه نفر برگزیده عباس دهقان، رسول خوارزمی، محمد امین حیدری، ابوالضل حمیدی و وحید نامداری به عنوان پنج دونده برتر شهرستان تنگستان(میزبان مسابقات) نیز مورد تجلیل قرار گرفتند پنج نفر از شرکت کنندگان نیز به قید قرعه جوایزی به آنها اهدا شد.
دکتر بحرانی ادامه داد: پیش بینی شده مسابقه دو صحرانوردی پیام نور که امسال در سطح ملی برگزاری شده در سال های آینده به سطح بین المللی ارتقا یابد.
وی گفت: این مسابقات به نام رعد (رئیسعلی دلواری) نامگذاری شده تا در قالب حرکت فرهنگی و ورزشی این شخصیت بزرگ بخوبی برای نسل جدید شناسانده شود.
دکتر بحرانی اظهار داشت: وقتی شهید رئیسعلی دلواری با دلاورمردی های خود و یارانش با تفنگ سرپر در برابر استعمار ایستادگی کرده بدون شک فرزندان این دیدار نیز می تواند امروز در میدان های علمی و آموزشی این رشادت ها و افتخار آفرینی ها را تداوم ببخشند.
http://www.pnu.ac.ir/Portal/picture/?1435416/%D8%AF%D9%84