رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: این دانشگاه که از نخستین دانشگاههای تاسیس شده در شمال استان بوشهر باقدمت ۲۰ ساله است ۱۸ رشته در مقطع کارشناسی و با گرایش های مختلف فعال دارد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا مجید قربانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان دخترانه هاجر این شهرستان بمناسبت هفته مشاغل و معلم افزود: مترجمی زبان انگلیسی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، جامعه شناسی، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون، مهندسی کامپیوتر، جغرافیا با تمام گرایش ها، شیمی کاربردی، علوم مهندسی محیط زیست و شیلات و اقتصاد کشاورزی از عمده رشته های فعال در این دانشگاه است.
وی گفت: باتوجه به اینکه هنرستان ها امسال چهارساله شده اند این امکان برای محصلان آن ایجاد شده که بتوانند مستقیم وارد دانشگاه شوند و این فرصتی است که پیام نور را انتخاب کنید.
وی اظهارداشت: به برکت انقلاب اسلامی و توسعه آموزش عالی ، پذیرش دانشجویان در مرداد بدون آزمون است و بدون اینکه در کنکور شرکت کنید می توانید در دانشگاه ثبت نام کنید.
قربانی یادآورشد: یکی از رشته های فعال در پیام نور کارشناسی معماری است و هم اینک حدود یک صد دانشجو در این رشته تحصیل می کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: تعداد زیادی از دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه در دانشگاههای دیگر سطح استان استاد شده و یا در ادارات و موسسات مشغول بکارند و تعداد ۷ نفر از آنان امسال در آزمون وکالت قبول شدند.
وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور بخاطر نظام بند بودن ازنظر کیفیت آموزشی قوی در کشور رتبه اول را داراست و نقطه قوتی برای این مرکز است و بدنبال این نیست که به هر بهانه ای دانشجو را جذب کند.
وی گفت: این دانشگاه بدین گونه نیست که به هر بهانه ای دانشجو سر کلاس حضور پیدا نکند، نمره بیست بدهدو چنین کاری نوعی خیانت به آنان است.
قربانی افزود: پیام نور در بین دیگر دانشگاهها کمترین شهریه از دانشجویان دریافت می کند و درصورت نیاز به آنان وام پرداخت می شود.