صادرات سالیانه ۱۵ میلیون دلار تجهیزات و ملزومات پزشکی به کشورهای آسیایی و اروپایی
صادرات سالیانه ۱۵ میلیون دلار تجهیزات و ملزومات پزشکی به کشورهای آسیایی و اروپایی

رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو  در گفت و گو با خبرنگار سلامت یوپنا، گفت: صادرات سالیانه طبق آمار رسمی حدود ۱۵ میلیون دلار است ولی تصور می رود این رقم بالاتر باشد. مهندس جمال تولی گفت: صادرات ما به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و […]

رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو  در گفت و گو با خبرنگار سلامت یوپنا، گفت: صادرات سالیانه طبق آمار رسمی حدود ۱۵ میلیون دلار است ولی تصور می رود این رقم بالاتر باشد.

مهندس جمال تولی گفت: صادرات ما به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و حتی به کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر بوده است.

تولی اظهار داشت: تجهیزات و ملزوماتی همچون مانیتور علائم حیاتی، دندان مصنوعی، دستگاه های کلاس خطر بالا و پایین و بسیاری از تجهیزات دیگر را در مقاطع مختلف صادرات داشته ایم.

رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: نظارت های ما عمدتا از لحاظ ایمنی و عملکرد است. یعنی وسیله پزشکی که وارد بازار می شود در مرحله اول بایستی ایمن باشد و در مرحله دوم عملکردی را که تولید بر آن ادعا دارد باید داشته باشد.

مهندس تولی در پایان گفت: آزمون هایی که بر روی یک محصول انجام می دهیم و انتظار هم داریم که تولید کننده هم انجام داده باشد آزمون های ایمنی و عملکرد است که برای کالاهای مختلف متفاوت است و مجموع این آزمون ها ما را به ایمنی و عملکرد آن محصول می رساند.

 

گفت و گو: سن شناس