اختلافات سیاسی عراق راه نفوذ داعش را هموار می کند
اختلافات سیاسی عراق راه نفوذ داعش را هموار می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادامه اختلافات سیاسی در عراق، گفت: سهم خواهی افراد از قدرت در بغداد موجب تنش سیاسی و هموار شدن راه جنایت های داعش شده است. به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از خانه ملت، احمد شوهانی در تحلیل وضعیت عراق، اظهار داشت: ناپختگی و […]

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادامه اختلافات سیاسی در عراق، گفت: سهم خواهی افراد از قدرت در بغداد موجب تنش سیاسی و هموار شدن راه جنایت های داعش شده است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از خانه ملت، احمد شوهانی در تحلیل وضعیت عراق، اظهار داشت: ناپختگی و خودخواهی سیاست مداران عراقی به دردسری بزرگ برای عراق تبدیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که عراق با تهدیدات عدیده منطقه ای و فرامنطقه ای مواجه است، تصریح کرد: قدرت های فرامنطقه ای نظیر آمریکا برای دسترسی بهتر به منابع عراق به دنبال تجزیه عراق هستند. کشورهای منطقه ای نیز که تا دیروز حامی بعثی ها بودند در راستای گسترش جنگ نیابتی از تروریست های تکفیری داعش حمایت می کنند.

وی ادامه داد: فقر و بی کاری با اقتصاد ویران میراث دردناک صدام است که در کنار تهدیدات تروریستی چنان مردم عراق را آزار می دهد.

این نماینده مجلس نهم گفت: ناپختگی و خودخواهی سیاست مداران عراقی موجب شکل گیری بحران های سیاسی بزرگ و کوچک در عراق شده است. آنچه که موجب تصرف پارلمان عراق شد نشانه ای ناخوشایند از وضعیت دردناک عراق است.

وی افزود: تروریست های تکفیری قسمتی از خاک عراق را در چنگ خود دارند، اما هیچ نشانه ای از تلاش برای حفظ انسجام عراق با توجه به نصایح مرجعیت نجف مشاهده نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، خاطر نشان کرد: ادامه اختلافات میان سیاست مداران عراقی راه را برای ادامه نفوذ مرگبار داعش ود توطئه های سعودی باز می کند.

 شیخ احمد الصافی امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی ضمن اشاره به انفجارهای بغداد گفت، این اقدامات وحشیانه و ریختن خون انسان های بی گناه از گروه های تروریستی و تکفیری که ریشه در اخلاق و تفکرات تروریستی دارد، دور از انتظار نیست، اما سوال ما این است که سیاستمداران چه زمانی از دیدگاه های تنگ خود دست خواهند شست و از دست و پا زدن در روش اداره کشور دست خواهند کشید؟

وی در عین حال این را هم اضافه کرد که این حرف ها و سخن ها گویا دیگر فایده ای ندارد، چرا که آنها گوش های خود را بر روی نصایح دیگران بسته اند و تنها مانده است به خدا شکایت ببریم.

اوضاع سیاسی عراق به دنبال ورود تظاهرکنندگان به داخل منطقه سبز و اشغال پارلمان توسط آنان، وارد مرحله ای جدید از بحران شده است و از آن هنگام جریان های سیاسی این کشور نتوانسته اند، پارلمان عراق را به شرایط عادی و تشکیل جلسات معمول برگردانند.

ماه هاست که آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق، خطبه دوم سیاسی را که معمولا به قرائت دست نوشته های وی در خصوص اوضاع جاری سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، اختصاص داشت، به عنوان اقدامی اعتراضی قطع کرده است.

انتهای پیام