برای امنیت پایدار و انسداد مرزها بودجه تصویب می کنیم/ اگرآمریکایی ها بخواهند بازی را بر هم بزنند ما بدجوری آن را بر هم می زنیم
برای امنیت پایدار و انسداد مرزها بودجه تصویب می کنیم/ اگرآمریکایی ها بخواهند بازی را بر هم بزنند ما بدجوری آن را بر هم می زنیم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که بعد امنیتی، اولویت اول این کمیسیون است، از تصویب بودجه برای تقویت بنیه دفاعی کشور در قالب انسداد مرزها خبر داد.

گروه سیاسی خبرگزاری یوپنا؛ ژیلا آهنگرزاده: علاء الدین بروجردی با بیان این که امنیت پاک ما مدیون خون شهدای گرانقدر و رزمندگان پر افتخارمان است که یکی از مهمترین شاخصه های کشور ما در این اقیانوس طوفان زده محسوب می شود، درباره اولویت های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سال جاری، گفت: با توجه به این که غرب و شرق کشور ما با بحران مواجه بوده و جهان اسلام امروز با بحرانی فوق العاده خطرناک مواجه است، بنابراین بعد امنیتی در کمیسیون ما اولویت اول را دارد، بنابراین باید با توجه به طراحی گسترده صورت گرفته توسط دشمنان و در راس آن ها آمریکا برای ایجاد ناامنی و چالش در کشور، به مسئولان ذیربط از قبیل وزارت اطلاعات، سپاه و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی مان کمک کنیم تا بتوانند هر بیشتر خود را تقویت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که بازدارندگی در سطح ملی، کار نیروهای مسلح بوده و مسولیتش در مجلس با کمیسیون امنیت ملی است، در میان چهار وزارتخانه امنیتی یعنی اطلاعات، خارجه، کشور و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، تقویت بنیه دفاعی یکی از محورهایی است  که ما در ادوار گذشته دنبال کردیم و قطعا جزو اولویت های این دوره نیز محسوب می شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود برای مسئولان نظام تصریح فرمودند و اشاره کردند که دشمن برای خود حد و مرزی قائل نیست. آن ها دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران هستند و خودشان را تقویت می کنند و ما باید نقطه مقابل آن ها یعنی توانمندی بازدارندگی را تقویت کنیم تا یک بار دیگر فرد نادانی مانند صدام پیدا نشود که بخواهد طمع حمله به کشور ما را داشته باشد، بنابراین تقویت توانمندی بازدارندگی بسیار مهم و جزو الویت های ما است.

وی ادامه داد: الویت سوم کمیسیون بحث سیاست خارجی است. مقام معظم رهبری تحلیل بسیار هوشمندانه ای را ارائه فرمودند و اشاره کردند که نه آن خوش بینی مطلق و نه آن بدبینی مطلق را رد و بر تصمیم نظام برای بیرون کشیدن منافع ملی از حلقوم دشمن تاکید کردند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: آمریکا نمی خواهد تحریم ها برداشته شود و  کشور ما توان اقتصادی اش را بالا ببرد. ما باید دقیقا نقطه مقابل آن ها عمل کنیم.

وی افزود: تخریب رابطه ما با دیگر همسایگان جزو سیاست های آمریکا و انگلیس است، بنابراین باید رابطه مان را با کشورهای همسایه تقویت کنیم. اگرآمریکایی ها بخواهند بازی را بر هم بزنند ما بدجوری آن را بر هم خواهیم زد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سخنان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره پاره کردن برجام، تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره این تصمیم تعبیر زیبای توام با مزاحی فرمودند که اگر آن ها بخواهند قرارداد را پاره کنند ما به آتش می کشیم، عکس العمل مجلس نیز طبق مصوبه قانونی مقابه با این تصمیم آمریکا است، بنابراین آمریکایی ها باید حواسشان جمع باشد که آستانه تحمل ما محدوده خاص خودش را دارد و اگر بخواهند بازی را بر هم بزنند ما قطعا بازی را بر هم خواهیم زد.

وی در پاسخ به این سوال که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با  خطراتی که مرزهای ما را تهدید می کند و موجب شهادت نیروهای مستقر در مرزها می شود، چه برنامه هایی دارد، اظهار داشت: بعد مهم وظیفه مجلس نظارت است. نظارت مستمر این کمیسیون با اعزام هیات های مختلف به استان ها برای بازدید از مرزهای هوایی، زمینی و میدانی است و بعد از این بازدیدها برای رفع کاستی ها جلسه می گذاریم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: انسداد مرز یکی از مهمترین سیاست های تصمیم گیری شده امنیت نظام است که وظیفه اجرای آن با وزارت کشور است. ما هم در مجلس سعی می کنیم بودجه متناسب با این مهم را تصویب کنیم البته در حفظ امنیت پایدار و جلوگیری ازشکل دهی توطئه های طراحی شده دشمن کار اطلاعاتی حرف اول را می زند. این مهم نیز اصلا کار سخت افزایی نیست. به همین دلیل است که تیم های متعدد انتحاری و انفجاری که از مرکز داعش دستور گرفته یا از موصل کنترل و به ایران فرستاده می شوند با کنترل تماس ها و دستگیری به هنگام آن ها که مبتنی بر همین اصل کار اطلاعاتی است دچار شکست و نابودی می شدند، بنابراین از این منظر نیز رصد می کنیم و هر کاری که لازم باشد انجام می دهیم تا امنیت پایدار را بیشتر تقویت کنیم.

انتهای پیام