مقدمات امضای قرارداد دانشگاه نفت و IFP فرانسه فراهم می شود
مقدمات امضای قرارداد دانشگاه نفت و IFP فرانسه فراهم می شود

نمایندگان دانشگاه صنعت نفت، گروه IFP فرانسه و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، امروز(٢٩ تیرماه) در نشستی مشترک، مباحث همکاری فیمابین را در زمینه توسعه فناورانه میدان گچساران بررسی می کنند

عبدالنبی هاشمی، رئیس دانشگاه صنعت نفت از برگزاری جلسه با گروه آی اف پی فرانسه و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به منظور بررسی زمینه های همکاری در توسعه فناورانه میدان گچساران خبر داد و گفت: همزمان با سفر هیئت فرانسوی آی اف پی به ایران، این جلسه امروز صبح (٢٩ تیرماه) در دانشکده نفت اهواز برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این نشست سه جانبه، مباحث تکنیکال توسعه فناورانه میدان گچساران بررسی و مقدمات امضای قرارداد دانشگاه صنعت نفت و گروه آی اف پی فرانسه فراهم خواهد شد.

به گفته هاشمی، به دنبال واگذاری مطالعات فناورانه مخازن شرکت ملی نفت ایران به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور و مسئولیت دانشگاه صنعت نفت برای توسعه فناورانه میدان گچساران، این دانشگاه تفاهمنامه ای را با آی اف پی فرانسه امضا کرد و قرار است در ادامه این همکاریها، زمینه های تعامل طرفین برای ادامه کار در قالب قراردادی مشترک بررسی شود.

 به گزارش یوپنا، در قراردادهای مطالعات فناورانه ٩ میدان نفتی و گازی کشور که بین شرکت ملی نفت ایران با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی امضا شد، مطالعات تحقیقاتی میدان گچساران به دانشگاه صنعت نفت واگذار شده است. دانشگاه صنعت نفت نیز در مسیر اجرایی کردن مفاد این قراردادهای مطالعات فناورانه مبنی بر ضرورت همکاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی داخلی با موسسات بین المللی به منظور انتقال فناوری، تفاهمنامه های مشترکی را با گروه آی اف پی فرانسه و دانشگاه لئوبن اتریش به امضا رساند.

 

منبع: شانا