سابقه نمایندگی رییس‌جمهور در پیش‌برد اهداف مجلس و دولت موثر بود
سابقه نمایندگی رییس‌جمهور در پیش‌برد اهداف مجلس و دولت موثر بود

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس سابقه نمایندگی رییس‌جمهور و آشنایی وی با قوانین مجلس را در پیش‌برد اهداف مجلس و دولت موثر و کمک کننده دانست.

عزت الله یوسفیان ملا در ارزیابی عملکرد دولت و مجلس در سه سال گذشته، گفت: در طول این سه سال عمر دولت روحانی، تا آنجا که ممکن بود تعامل صحیح میان دولت و نمایندگان مجلس اتفاق افتاد. در موضوع تدوین قوانین روی هم رفته مشکلی با دولت نداشتیم و دولت به خوبی توانست نقش تنش زدایی خود را به درستی ایفا کند.

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس سابقه نمایندگی روحانی در مجلس را در پیش برد تعامل بهتر بین مجلس و دولت را تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: آقای روحانی که سابقه حضور طولانی و پنج دوره ای در مجلس داشته اند و همچنین تجربه نایب رییسی مجلس را هم دارند، به خوبی با جنس و موقعیت مجلس آشنا هستند. ایشان از روند بررسی لوایح و میزان اختیارت مجلس آگاهند و بعضی از گله هایی هم که  گاها بحاطر عدم اطلاع وظایف مجلس معمولا اتفاق می افتد از سوی ایشان ابراز نشده است.

وی در مورد برنامه مجلس در یک سال پیش رو برای همکاری موثرتر با دولت اظهار کرد: حقیقت آنست که اگر قوانین آیین نامه داخلی مجلس به خوبی اجرا شود و حرکت مجلس همسو با قانون باشد همان برنامه مجلس برای همکاری با دولت خواهد بود و نیازی نیست که برنامه مجزایی از سوی مجلس شکل بگیرد.

یوسفیان ملا در این رابطه افزود: گمان من اینست که در این یک سال آتی همکاری بین دولت مجلس همچون گذشته به خوبی پیش خواهد رفت.

وی در پایان با توجه به سه ساله شدن دولت روحانی عملکرد دولت یازدهم را در حوزه سیاست خارجی را تا حدود زیادی موفق برشمرد و گفت: در عرصه سیاست خارجی دولت بسیار زحمت کشید و به توفیقات زیادی هم دست یافتت . در عرصه سیاست داخلی نیز ما باید جز به جز مصداق ها را بررسی کنیم تا ببینیم نقاط قوت و ضعف کجاست.

منبع: خبر آنلاین