از پاک‌کن قدیمی تا تن‌پوش سفید(گزارش تصویری)
از پاک‌کن قدیمی تا تن‌پوش سفید(گزارش تصویری)

ماجرای طولانی و پرحرف و حدیث لباس کاروان المپیک ایران به پایان خود نزدیک شده است. نگاهی به آنچه در دو هفته اخیر بر این لباس گذشت خالی از لطف نیست.

به گزارش “یوپنا” ، امروز تصویری جدید از این لباس منتشر شده که نشان می دهد طرح لباس ایران برای رژه در المپیک بازهم تغییر کرده و پارچه کت ورزشکاران ایرانی شکلی برجسته و چهارخانه طور دارد  . مروری کنیم که چه شد ؟

 

 

 

 

 

 

در مراسمی بدون حضور ورزشکاران و در حضور مانکن‌هایی نه چندان زیبا و حتّی معیوب، از این لباسها رونمایی شد و موج اعتراض‌ها به لباس و طرّاحش آغاز.

 

 

 

 

 

 

در حالی که طرّاح نخست هنوز مدّعی بود مانکن‌ها باعث خوب دیده نشدن لباسهایش شدند، کمیته ملّی المپیک و وزارت ورزش به موج اعتراضهای مردمی در شبکه‌های اجتماعی واکنش داد. در این حین کامران بختیاری صاحب برند «کامرون زیگزال» تصویری از این لباسها را به عنوان طرح پیشنهادی روی صفحه اینستاگرام شخصی‌اش گذاشت و مدّعی شد که در حال مذاکره با مسئولین است.

 

 

 

 

 

پس از چند روز بختیاری اعلام کرد که طرح‌های پیشنهادی او با کمی تغییر از طرف مسئولین پذیرفته شده است. ولی زمانی که طرح نهایی‌اش برای این کاروان ارائه شد، «تغییر» آن «اندکی» بیشتر از «کمی» بود! کاربران فضای مجازی باز هم نسبت به لباسها واکنش دادند که منجر به حذف بخش سبزرنگ روی آستین لباس بانوان و یکی دو تغییر کوچک دیگر شد.

 

 


در نهایت امروز مشخّص شد که این دو لباس در تعداد لازم تهیّه و در اختیار کاروان قرار گرفته‌اند. اینکه لباسهای کاروان المپیک ایران به چه شکل انتخاب شد یا از نظر زیبایی و جلب نظر مخاطبان چه سیری را طی کرد و اصولا چه کسانی روی این لباس اعمال نظر کردند و مسئول آن هستند، مساله‌ای قابل بررسی‌ست. طراح جدید ، به جز کتو شلوار و پیراهن و روپوش (برای بانوان ) ، کفش و شال و کمربند را هم طراحی کرده است . تن پوشی که امیدواریم مایه آبرو باشد