وزیر علوم : جوانان مهم ترین سرمایه معنوی جامعه هستند
وزیر علوم : جوانان مهم ترین سرمایه معنوی جامعه هستند

دکتر محمد فرهادی ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که جوانان مهم ترین سرمایه معنوی جامعه هستند، گفت: جوان سالم محور توسعه پایدار در جامعه است و المپیاد ورزشی فرصت مغتنمی است که پیام اهمیت سالم زیستن را به گوش همنوعان برساند.

به گزارش یوپنا،دکتر محمد فرهادی شامگاه سه شنبه در آیین آغاز سیزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت : دانشجویان ایرانی در آخرین المپیاد جهانی ورزش دانشجویان حضوری جدی و قدرتمند داشته و رتبه نهم را بین ۱۴۶ کشور کسب کردند.
وزیر علوم برگزاری المپیادهای فرهنگی ورزشی دانشجویی را ادامه روند توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود: یکی از مهم ترین وظایف دولت برای نیل به توسعه همه جانبه کشورارتقای نقش جوانان بوده و این مهم در گرو سلامت جسمی ، توانمندی روحی و افزایش اعتماد به نفس این قشر است.
وی در ادامه گفت: تاکید این وزارتخانه بر ارتقای ورزش دانشگاهی با فراهم سازی امکانات ورزشی است و ورزش همگانی باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: سرانه ورزشی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور در حال حاضر یک متر مربع است که امید است تا پایان برنامه ششم به یک و نیم متر برسد.
دکتر فرهادی در ادامه مشارکت دانشجویان در نظام تصمیم سازی گروهی امور ورزشی، تکمیل فضاهای ورزشی نیمه ساز، تجهیز ۱۰۰ خوابگاه دانشجویی به وسایل ورزشی و تندرستی، رتبه بندی کیفی فضاها و امکانات ورزشی دانشگاه ها را از برنامه های وزارت علوم در بخش تربیت بدنی و ورزش دانشجویی برشمرد. وی همچنین اجرای طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان در سه سطح آمادگی جسمانی، تندرستی و شناسایی ناهنجاری های قامتی و توجه به دروس عمومی تربیت بدنی یک و دو و اهتمام به شناسایی استعدادهای ورزشی دانشجویان را از دیگر برنامه های وزرات علوم در این خصوص دانست.
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار امیدواری از اینکه دانشجویان ورزشکار در کنارتلاش و رقابت سالم ورزشی ، برکت همجواری با بارگاه امام رضا (ع) را وجهه همت خود قرار دهند ، گفت : انتظارم از شما دانشجویان عزیز و فرهیخته ، استفاده کامل از فرصت المپیاد برای پذیرش قواعد زندگی ، ارتقای زمینه یادگیری مهارت های اجتماعی ، رعایت شئون ، اخلاق و ارزش های اسلامی و اولویت رفاقت ها در کنار رقابت ها است .
دکتر فرهادی در پایان از همه دست اندر کاران برگزاری سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر قدردانی کرد.
اجرای نمایش تازیانه بهرام با الهام از شاهنامه فردوسی، اجرای موسیقی محلی و سنتی توسط هنرمندان شهرستان خواف، اهتزاز پرچم المپیاد و دانشگاه فردوسی مشهد، رژه دانشجویان، قرائت سوگندنامه، روشن کردن و حمل مشعل المپیاد و اجرای مراسم آتش بازی از بخش های مختلف آیین آغاز به کار این المپیاد بود.
این المپیاد تا ۱۹ مرداد ادامه می یابد و حدود سه هزار و پانصددانشجوی پسر در ده رشته به رقابت می پردازند.
گفتنی است در این مراسم استاندار خراسان رضوی ، فرمانده نیرویی انتظامی خراسان رضوی ، رئیس سازمان امور دانشجویان ،رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ، رئیس دانشگاه فردوسی و مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان نیز حضور داشتند .