تالار شیشه ای قرمز پوش شد
تالار شیشه ای قرمز پوش شد

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در ارتفاع ۷۸,۳۲۴ هزار واحدی ایستاد و با افت ۳۷۹ واحد به کار خود خاتمه داد.

به گزارش یوپنا، شاخص کل در حالی به کار خود پایان داد که نماگر این بازار در ارتفاع ۷۸,۳۲۴ هزار واحدی ایستاد و با افت واحد ۳۷۹ به کار خود خاتمه داد.

نمادهایی که در بازار امروز بر شاخص تاثیر مثبت گذاشتند عبارتند از نمادهای جم و مبین، همچنین نمادهای فملی، وامید، فولاد، شبندر و کگل بیشترین تاثیر منفی بر این شاخص را به همراه داشتند.

همچنین در معاملات بازار امروز تمامی شاخص ها به غیر از شاخص بازار دوم که ۷۰۸ واحد معادل ۰٫۴۲ در صد افزایش روبه رو شد، روندی نزولی در پیش گرفتند.

لازم به ذکر است در بازار فرابورس نیز، آی‌فکس ۱٫۸۰ واحد افت کرد و به ارتفاع ۸۱۵ واحدی رسید.

در جریان معاملات امروز نمادهای پربیننده این بازار نمادهای«ذوب»، «دماوند»، «وهور»، «شتران»، «گوهران», «سمگا» و «شاوان» بوده‌اند.

شایعات در صنایع کوچک بورسی

الهام خلیلی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت امروز بازار اظهار داشت: بازدهی و روند کلی بازار سهام از ابتدای سال تا به امروز به صورت منفی رقم خورده است. در چند روز اخیر بازار به سمت فولادی ها و پالایشی ها روی آورد و نماد این صنایع را مثبت کرد چند روزی این روند ادامه پیدا کرد اما امروز نماد این صنایع به سمت قرمز گرایش پیدا کرد و منفی شد.

این کارشناس عنوان کرد: بر اساس شایعات مختلفی که در این صنایع به وجود می آید صف های طولانی برقرار می شود به طور مثال در ارتباط با گروه سیمانی شایعه برداشته شدن تخفیف این گروه باعث ایجاد صف شد.

خلیلی در خصوص پیش بینی خود از وضعیت بازار سهام تا آخر هفته تصریح کرد: به نظر می رسد بازار با همین روند تا آخر هفته ادامه پیدا کند و تا حدودی می توانیم شاهد رشد در شاخص باشیم و با توجه به ریاست جدید سازمان بورس بعید است روند نزولی تا آخر هفته داشته باشیم و در نهایت بازار با همین روند و نوسان های قیمتی پیش خواهد رفت و روند شاخص مثبت تا آخر هفته دور از ذهن نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران