اندونزی پروژه ساخت پالایشگاه مشترک با ایران را بررسی می کند
اندونزی پروژه ساخت پالایشگاه مشترک با ایران را بررسی می کند

مدیرکل نفت و گاز وزارت انرژی اندونزی اعلام کرد این کشور پیشنهاد سرمایه گذاری در پروژه پالایشگاهی ٨,٤ میلیارد دلاری با مشارکت ایران را ارزیابی می کند.

به گزارش یوپنا به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، اندونزی در ادامه تلاش برای افزایش ظرفیت پالایشگاهی برای تأمین نیازهای داخلی سوخت، پیشنهاد ایران برای سرمایه گذاری در یک پروژه پالایشگاهی را بررسی می کند.

ویراتماجا پوجا، مدیرکل نفت و گاز وزارت انرژی و ذخایر معدنی اندونزی، دیروز (سه شنبه ١٩ مرداد ماه) اعلام کرد ایران پیشنهاد ساخت پالایشگاهی با حداقل ظرفیت تولید روزانه ١٠٠ هزار بشکه در روز را مطرح کرده است.

پیش از این به نقل از حسن خسروجردی، رئیس هیئت مدیره پالایشگاه مشترک ایران و اندونزی، اعلام شده بود که ارزش این پروژه هشت میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار خواهد بود.

با این همه، پوجا اعلام کرد که اندونزی هنوز تصمیمی درباره این پروژه نگرفته، زیرا بررسیهای مربوط به آن همچنان در مراحل اولیه هستند.

به گفته وی، اندونزی از سوی چین، کویت و روسیه نیز پیشنهادهایی برای ساخت پالایشگاههای مشترک دریافت کرده است.

طبق اعلام مؤسسه بی ام آی ریسرچ، اندونزی که تنها کشور عضو اوپک به شمار می آید که وارد کننده خالص نفت خام است، حتی در صورت موفقیت در افزایش ٥٠٠ هزار بشکه ای ظرفیت پالایشی خود در هفت سال آینده، باز هم وادار خواهد شد بخشی از فرآورده های نفتی مورد نیاز خود را وارد کند.