بهره برداری از ۲۳۱ طرح عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد
بهره برداری از ۲۳۱ طرح عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۲۳۱ طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با سفر رییس جمهوری و اعضای دولت تدبیر و امید به این استان، فردا (یکشنبه) به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، پژمان نیک اقبالی با اشاره به این که ۲۳۱ طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با سفر رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: افزون بر هفت هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال مجموع اعتبارات هزینه شده برای این طرح هاست. حدود ۲ هزارو ۸۰ میلیارد ریال از این میزان در بخش دولتی و پنج هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال نیز در بخش خصوصی برای این طرحها هزینه شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ۶ طرح مهم نیز فردا به نمایندگی از سایر طرح های عمرانی قابل افتتاح توسط رییس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.
اقبالی برخی از طرح های مهم آماده بهره برداری در سفر هیات دولت به این استان را شامل کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت روزانه افزون بر سه هزار و ۳۰۰ تن، کارخانه آجر دهدشت، بهسازی روستاها، طرح های گازرسانی به روستاها، طرح های گردشگری و چهار خطه شدن راه های ارتباطی ذکر کرد.
وی با اشاره به کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید به استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: یک هزارو ۱۱۵ طرح عمرانی و اقتصادی در دولت یازدهم در این استان به بهره برداری رسیده است.
وی مجموع اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح افتتاحی در کهگیلویه و بویراحمد را با وجود محدودیت منابع مالی در کشور افزون بر ۱۱۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: حدود سه هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار هزینه شده مربوط به طرح های افتتاحی اقتصادی بوده است.
اقبالی طرح های افتتاحی و کلنگ زنی اعم از اقتصادی و عمرانی از دهه فجر سال ۹۲ تا پایان سال ۹۴ در این استان را یک هزار و ۳۰۴ مورد دانست و بیان کرد: کمتر از ۱۰ درصد از این تعداد معادل ۱۸۹ طرح کلنگ زنی بوده است.
وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد با آغاز به کار دولت یازدهم میراث دار بیش از یک هزار و ۸۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام و راکد از دولت گذشته بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ساعت ۹:۳۰ دقیقه ۲۴ مرداد در ورزشگاه تختی یاسوج در جمع مردم این شهر سخنرانی می کند.
دیدار با علما، نخبگان، ایثارگران، شرکت در نشست شورای اداری، افتتاح طرح های مختلف عمرانی و اقتصادی به صورت ویدئو کنفرانس و شرکت در نشست خبری از دیگر برنامه های مهم سفر ۲ روزه رییس جمهوری و دولتمردان به کهگیلویه و بویراحمد است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر حدود یک درصد جمعیت کشور را دارد. این استان دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام