جهش های کاذب در بحث مسکن نرخ اجاره بها را افزایش داده است
جهش های کاذب در بحث مسکن نرخ اجاره بها را افزایش داده است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از افزایش هر ساله اجاره بها و نبود نهاد و متولی مشخص برای نظارت بر این موضوع گفت: داغ شدن هر روزه بازار اجاره بها نتیجه ناتوانی مردم در خرید خانه است.

اقبال محمدیان، با انتقاد از افزایش هر ساله اجاره بها و نبود دستگاهی مشخص برای نظارت بر آن، گفت: در موضوع افزایش اجاره بها مجموعه ای از عوامل بسیار دخیل است و نمی توانیم تنها مشاوران املاک را به عنوان این عامل معرفی کنیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حوزه مسکن موتور محرکه اقتصاد کشور است، افزود: هر زمانی که مسکن از رکود خارج شود حرکت های خوبی در حوزه اشتغال، اقتصادی و رفع نیازهای مردم شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به تکرار رکود در مسکن هر چند سال یک بار، تصریح کرد: معمولا در کشور ما مسکن یک خواب ۴ یا ۵ ساله داشته بعد جهشی بی سابقه را تجربه می کند که بخشی از این جهش کاذب بوده و با واقعیت ها همخوانی ندارد.

جهش های کاذب در بحث مسکن نرخ اجاره بها را افزایش داده است

محمدیان با بیان اینکه جهش های کاذب در بحث مسکن باعث می شود که اجاره بهای مسکن افزایش یافته و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند، گفت: اقشار کم درآمد جامعه که توان خرید مسکن را نداشته و به اجاره واحد مسکونی روی می آورند مهم ترین خسارت دیدگان از افزایش نرخ اجاره بها هستند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت پرداخت ها در کشور بسیار از مردم توان خرید مسکن را ندارند، تصریح کرد: نابه سامانی وضعیت اجاره بها در شرایط فعلی اقتصاد کشور مشکلات زیادی را برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تلاش کمیسیون عمران مجلس برای ضابطه مند کردن بحث اجاره بها خبر داد و افزود:  اقدامات خوبی بحث مسکن در کمیسیون عمران مجلس در حال انجام است تا ساماندهی خوبی صورت بگیرد که نهایت آن رضایتمندی مردم خواهد بود./

منبع: خانه ملت