سوالات و ابهامات نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی پاسخ داده شد
سوالات و ابهامات نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی پاسخ داده شد

عضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سوالات و ابهاماتی را در خصوص برجام و تحریم ها مطرح کردند که توضیحات لازم به آنها ارائه شد.

رئیس ستاد نظارت بر اجرای برجام گفت : اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سوالات و ابهاماتی را در خصوص برجام و تحریم ها مطرح کردند که توضیحات لازم به آنها ارائه شد.
به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «سیدعباس عراقچی» با اشاره به حضور امروز -یکشنبه- در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: وزارت خارجه موظف است که هر ۳ ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش بدهد.
معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه بیان کرد: ما در طول ۶ ماه گذشته دو بار این کار را کرده ایم و آخرین بار موعد ارائه گزارش ۲۶ تیر ماه گذشته بود که دقیقا سر ۳ ماه گزارش خود را ارائه دادیم.
رئیس ستاد نظارت بر اجرای برجام ادامه داد: گزارش مکتوبی در ۴۱ صفحه ارائه شده که گشایش ها، مشکلات، موانع و بدعهدی هایی که صورت گرفته را به صورت ریز و مشروح خدمت کمیسیون ارائه دادیم.
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران متذکر شد: امروز اعضای کمیسیون دعوت کرده بودند تا در خصوص آن گزارش توضیحات بیشتری ارائه شود.
عراقچی گفت: سوالات و ابهاماتی را نمایندگان داشتند که در این جلسه مطرح کردند و توضیحاتی داده شد.
وی افزود: فکر می کنم جلسه بسیار خوب و مثبتی بود از این جهت که در آرامش کامل ابهاماتی که وجود داشت مطرح شد و ما پاسخ دادیم.
معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: در همه حوزه ها به خصوص هسته ای و تحریم ها، نمایندگان سوالاتی را مطرح کردند. هر کدام از این حوزه ها یک مقوله بسیار بزرگ هستند.
عراقچی با بیان اینکه در همه اینها؛ چه تحریم ها و چه هسته ای، سوالاتی بود که پاسخ هایی را دادیم، افزود: در بعضی از موارد توصیه شد که مسئولین مربوطه از بانک کشاورزی، وزارت اقتصاد و سازمان انرژی اتمی دعوت شوند که کمیسیون امنیت نیز قصد دارد این کار را انجام دهد.
وی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز موظف است که هر ۶ ماه یک بار به صحن عمومی گزارش بدهد و دوستان عضو این کمیسیون نیز در حال تدارک گزارش برای ارائه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستند.
به گزارش خانه ملت، عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: ما نیز آمادگی داریم تا همه جوره همکاری کنیم و اطلاعات لازم را به اعضای کمیسیون امنیت ملی بدهیم تا گزارش کاملی را برای استحضار ملت ایران به صحن عمومی مجلس ارائه بدهند.