کشت دونوبتی برنج اقتصاد شالیکاران را درکشور متحول می کند
کشت دونوبتی برنج اقتصاد شالیکاران را درکشور متحول می کند

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه و جویبار وسیمرغ درمجلس با بیان اینکه استان مازندران به تنهایی می تواند ما را به خودکفایی در تولید برنج برساند،گفت:کشت دومرحله ای برنج اقتصاد شالیکاران را درکشور متحول می کند.

سیدعلی ادیانی درباره وضعیت تولید  برنج درکشور،گفت:در شهرستان جویبار بخش اعظمی از  اراضی  شالیزار دارای استعداد کشت برنج در دو  نوبت  هستند؛بنابراین با توجه به ظرفیت تولید در این مناطق جا دارد که در زمینه کشت برنج اقدامات  بهینه ای برنامه ریزی شود تا  بتوانیم میزان تولید برنج را به نحو مطلوب افزایش دهیم.

کشت دونوبتی برنج اقتصاد شالیکاران را درکشور متحول می کند

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه و جویبار وسیمرغ درمجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه کشت دوم برنج باکیفیت تر از کشت اول است؛البته این مهم بستگی به منابع آبی بهینه نیز دارد،تصریح کرد:کشت دونوبتی برنج اقتصاد مجموعه  شالیکاران را درکشور  متحول می کند.

 وی ادامه  داد:باید در راستای تولید برنج تسطیح اراضی انجام شود و این درحالی است که در تسطیع اراضی برنج اقدامات مناسبی  ایجاد شده  است؛اما تمامی اراضی مشمول کشت در  استان  مازندران شامل  این تسطیح نمی شوند.

 21

مازندران به تنهایی می تواند ما را به خودکفایی در تولید برنج برساند

ادیانی راد  افزود:ما استفاده بهینه  از منابع آبی  برای آبیاری اراضی کشاورزی نکرده ایم و این درحالی است که آبیاری بهینه نیازمند آموزش کارآمد نیز است.

 وی با بیان اینکه ایجاد تکنولوژی کشاورزی در راستای کاشت،داشت و برداشت  محصولات  کشاورزی از جمله برنج  می تواند نقش  مهمی را در عرصه  تولید  ایجاد کند، ادامه داد:کیفیت برنج  ایرانی  بالاتر از برنج های خارجی  است.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه استان مازندارن می  تواند با عنایت  به ظرفیت خدادادی که دارد  برنج کل کشور را تامین  کند،یادآورد:استان مازندران به تنهایی می تواند  ما را به خودکفایی در تولید برنج برساند.

منبع: خانه ملت