با حضور دکتر رستمی، فاصله دانشگاه پیام نور و مجلس کاملا از بین رفته است/ تمجید از نظام برنامه ریزی و تراز بالای علمی و تخصصی دانشگاه پیام نور
با حضور دکتر رستمی، فاصله دانشگاه پیام نور و مجلس کاملا از بین رفته است/ تمجید از نظام برنامه ریزی و تراز بالای علمی و تخصصی دانشگاه پیام نور

غلام محمد زارعی با تمجید از عملکرد مثبت و سازنده ریاست و مسوولان دانشگاه پیام نور، گفت: فاصله دانشگاه پیام نور و مجلس کاملا از بین رفته است و مجلس در برابر مسائل دانشگاه بی تفاوت نیست.

غلام محمد زارعی، ضمن بازدید از خبرگزاری خبری-تحلیلی یوپنا، در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی این خبرگزاری، با اشاره به این که یکی از اهداف اصلی و اساسی انقلاب اسلامی، «فرهنگی» است، اظهار داشت: «فرهنگ» در انقلاب اسلامی، جایگاهی رفیع دارد و در اصل انقلاب ما انقلابی فرهنگی بوده است. ما معتقدیم که فرهنگ زیر بناست و به این دلیل نقش فرهنگ در حوزه آموزش عالی باید تبلور، تجلی و عینیت پیدا کند.

وی افزود: بعد از انقلاب، خوشبختانه به همت مسوولان بر اساس اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، دانشگاه ها در حوزه های کمی و کیفی توسعه خیلی خوبی پیدا کردند و دانشگاه پیام نور نیز در کنار سایر مراکز آموزش دولتی و غیردولتی به عنوان دانشگاهی فراگیر و به جهت دسترسی همه جویندگان علم و دانش و برای توسعه عادلانه امکانات دانشگاهی تاسیس شده بود، خوشبختانه در سال های اخیر توانسته است به اهداف خود دسترسی پیدا کند.

IMG_0211

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس، ادامه داد: حضور دانشگاه پیام نور در اقصی نقاط کشور، امکان دسترسی مردم و جویندگان علم و دانش را فراهم کرده است، همچنین ابعاد کیفی دانشگاه که شامل استادان برجسته، امکانات آزمایشگاهی خوب و برخورداری از چارچوب ها و موازین علمی برای تربیت و آموزش دانشجویانی در تراز دانشگاه های سراسر کشور ارزیابی می شود، نقش بسیار خوبی ایفا کرده و قابل تقدیر ارزیابی است.

وی تصریح کرد: ما برای ادامه این حرکت بزرگ نباید آن را ابتر و ناقص ببینیم، بلکه باید با حمایت مجلس، دولت و همه بخش ها، مسیر خوب و سریعی را که این دانشگاه برای دسترسی مردم از آموزش عالی هموار کرده است، تثبیت، تقویت و ادامه دهیم. ان شاء الله جامعه ما از حداکثر ظرفیت های آموزش عالی برخوردار شود. به نظر می رسد، دانشگاهی که بتواند جامعه را از حداکثر ظرفیت های آموزش عالی برخوردار کند، دانشگاه پیام نور است. چرا که این دانشگاه تجربیات و ظرفیت های خوبی دارد و این نیازمند تقویت، توجه و توسعه کیفی این دانشگاه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه پیام نور، توسعه کمی خوبی پیدا کرده است و قابل تقدیر است، اما در حوزه کیفی نیز باید متناسب با حوزه کمی توسعه یابد. انگیزه خوبی در مسوولان این دانشگاه است و هیات رییسه و اعضای  علمی دانشگاه پیام نور از تراز خیلی خوبی به لحاظ علمی و تخصصی برخوردارند.

IMG_0187

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد  با ابراز خرسندی از تلاش دکتر رستمی ابوسعیدی ، ریاست دانشگاه پیام نور، در توسعه آموزش عالی کشور، خاطر نشان کرد: خوشبختانه دکتر رستمی که از استادان شناخته شده و سطح عالی آموزش عالی کشور محسوب می شود موجب روند مطلوب تری شده است. مجموعه هیات رئیسه این دانشگاه انسان هایی از همین جنس هستند و تجاربی که دکتر رستمی در دانشگاه های مختلف داشته اند می تواند در رساندن این دانشگاه به جایگاه اصلی خود بسیار موثر باشد، چرا که دکتر رستمی در هر جایی که مدیریت کرده اند موجب پیشرفت سریع آن دانشگاه شده اند.

وی تصریح کرد: از دکتر رستمی و همکاران ایشان که تعامل مثبت و سازنده ای با نمایندگان مجلس داشتند تشکر می کنم. این تعامل مثبت و سازنده موجب شده است تا فاصله دانشگاه پیام نور و مجلس کاملا از بین برود. امروز هم مجلس نگاه بسیار مثبت به آینده، روند و مدیر این دانشگاه دارد. این تعامل خردمندانه و از روی تدبیر و اندیشه درستی است و موجب شده است که مجلس در برابر مسائل دانشگاه بی تفاوت نباشد و آن را موضوعی مهم بداند و در ایجاد بستر عادلانه آموزش عالی به ویژه در تحصیلات تکمیلی در بهترین سطح همگام با این دانشگاه باشد. گلایه مندی و دغدغه ای از سوی نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد این دانشگاه وجود ندارد و امیدواریم این تعامل ادامه یابد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا، با نگاهی به کمبودها و مشکلات پیش رو، گفت: ما قبول داریم که کمبودها و نارسایی ها، مسائل ساختاری، مسائل استخدامی و مالی گوناگونی وجود دارد ولی این عزیزان به علت عشقی که به جامعه خودشان دارند با این حداقل ها مدارا می کنند که جای تشکر دارد و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام