قیمت آب و برق فعلا افزایش نمی‌یابد
قیمت آب و برق فعلا افزایش نمی‌یابد

وزیر نیرو گفت: افزایش قیمت آب و برق موضوع جدیدی نیست، اما پیشنهاد تازه ای در این باره به دولت ارائه نداده ایم.

به گزارش یوپنا، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت درخصوص برنامه این وزارتخانه برای افزایش قیمت آب و برق،گفت: قیمت آب و برق در شرایط غیرپایداری قرار دارد و اثرات اجتماعی ناشی از تغییر آن در دولت مدنظر است.

وی تصریح کرد: میزان افزایش قیمت آب و برق در دولت یازدهم همواره کمتر از نرخ تورم بوده است.

چیت چیان ادامه داد:البته بحث افزایش قیمت ، موضوع جدیدی نیست، اما پیشنهاد تازه ای در این باره به دولت ارائه نداده ایم.

 
۵۸۰ روستا تا پایان سال از نعمت برق بهره مند می شوند
 حمید چیت چیان وزیر نیرو  اظهار داشت: در هفته دولت طرح های مختلفی از قبیل افتتاح سد، شبکه آبیاری و زهکشی، مجتمع آبرسانی روستایی، تصفیه خانه آب و تصفیه خانه فاضلاب در استان های مختلف به بهره برداری می رسد.
وی افزود:همچنین در این مدت افتتاح سه نیروگاه برق با هزار و ۴۶۰ مگاوات در نیروگاه های گناوه بهبهان و سیرجان و ۹۱ مورد احداث و توسعه پست ها در استان های مختلف صورت می گیرد.
.گفتنی است: مجموع ارزش سرمایه گذاری این طرح ها ۶ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان است
چیت چیان با بیان اینکه روستاهای بالای ۱۰ نفر خانوار تا پایان سال از نعمت برق بهره مند می شوند، افزود: انتظار می‌رودتا پایان سال ۵۸۰ روستای بالای ۱۰ خانوار که فاقد برق هستند از این نعمت بهره مند شوند.
وزیر نیرو با نگاهی به کارنامه سه ساله دولت یازدهم اظهار کرد: طی این مدت ۳۸ واحد نیروگاهی به بهره برداری رسیده به گونه ای که ظرفیت تولید برق از ۶۹ هزار و ۲۰۰ مگاوات به ۷۵ هزار و ۱۹۹ مگاوات افزایش یافته است.