طراحی مشعل کاهنده آلودگی هوا
طراحی مشعل کاهنده آلودگی هوا

مدیرعامل شرکت فناور در حوزه تولید مشعل گفت: طراحی این مشعل با هدف کاهش آلودگی گازهای خروجی صورت گرفته است.

به گزارش یوپنا،ایوب عادلی مدیرعامل شرکت فناور در حوزه تولید مشعل با اشاره به  توانمندی این شرکت دانش بنیان  در کسب دانش فنی طراحی و تولید مشعل های صنعتی اظهار داشت: این شرکت با تلاش مستمر واحد تحقیق و توسعه خود موفق به طراحی و ساخت دو نوع مشعل سرعت بالا با شرایط کیفی احتراق  فراتر از نمونه های مشابه اروپایی / آمریکایی شده است.
وی ادامه داد: این دو مشعل با ظرفیت حرارتی یک میلیون و دویست هزار کیلوکالری در ساعت در کوره های ذوب، پیشگرم ، عملیات حرارتی ، تولید هوای داغ و غیره کاربرد دارند.
عادلی یاد آور شد: بالا بودن هوای اضافی یکی از عوامل مهم در افزایش مصرف سوخت بوده و معتبرترین تولید کنندگان مشعل های صنعتی در دنیا با مجهزترین آزمایشگاه های احتراقی نیز هنوز نتوانسته اند میزان هوای اضافی مشعلهای مخلوط سر نازل را به پائین تر از ۵ درصد برسانند.
این فعال فناور عنوان کرد: بررسی و آزمون این دو دستگاه مشعل توسط کارشناسان مرکز ملی آزمون و تحقیقات سیستم های گرمایشی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، به عنوان تنها آزمایشگاه مورد تائید سازمان ملی استاندارد در حوزه سوخت و احتراق نشان می دهد مشعل های تولید شده از کیفیت و کارایی بسیار مطلوبی برخوردارند.
وی گفت: این مشعل ها علاوه بر پایداری، دارای قابلیت به کارگیری در فرآیند احتراق بدون شعله برای افزایش چشم گیر یکنواختی حرارتی و کاهش NOX را داراست.
منبع:باشگاه خبرنگاران