ایران در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است/ آمادگی ایران برای کمک به همسایگان در برخورد با گروهک های تروریستی
ایران در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است/ آمادگی ایران برای کمک به همسایگان در برخورد با گروهک های تروریستی

فرمانده مرزبانی با بیان این که ایران در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است، از آمادگی ایران برای کمک به همسایگان در برخورد با گروهک های تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در حاشیه دیدار «احمد قربان اف» سفیر و سرکنسول کشور ترکمنستان در ستاد فرماندهی مرزبانی ناجا، اظهار داشت: کشفیات مواد مخدر در سال گذشته بیش از ۵۰۰ تن بوده است.

وی فزود: ایران در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است و با جدیت با سوداگران مرگ برخورد می کند.
سردار رضایی با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور ایران و ترکمنستان، اضافه کرد: ترکمنستان بعد از استقلال پیشرفت های خوبی داشته است و ما از پیشرفت کشورهای همسایه خود خرسندیم.
وی با بیان این که افزایش تعاملات، موجب کاهش آسیب پذیری ها می شود برای برگزاری اولین اجلاس مشترک مرزبانان دو کشور در ایران و یا ترکمنستان اعلام آمادگی کرد.
سردار رضایی با اشاره به تجربیات ایران در مقابله با گروهک های تروریستی و سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: می توانیم این تجربیات را به مرزبانان کشور دوست و همسایه خود، ترکمنستان منتقل کنیم.
ایران بهترین دوست ترکمنستان است
احمد قربان اف، سفیر و سرکنسول کشور ترکمنستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که کشور ترکمنستان را خویشاوند کشور ایران خوانده بودند از روابط حسنه و دوستانه مسئولان کشورمان در قبال ترکمنستان تقدیر کرد و گفت: ایران بهترین دوست ترکمنستان و مرز ما با ایران، مرز دوستی است.
وی سد دوستی را یکی از نشانه های سطح بالای روابط دو کشور دانست و افزود: ارتباط صمیمی ایران و ترکمنستان در دنیا مثال زدنی است و ما با کمتر کشوری در این سطح، روابط دیپلماتیک داریم و هیچ کس نمی تواند در این روابط دوستانه و عمیق خللی ایجاد کند.
سفیر ترکمنستان با تقدیم دعوت نامه فرمانده مرزبانی این کشور به سردار رضایی برای شرکت در مراسمی بزرگ و مهم در ترکمنستان، گفت: این سفر می تواند فرصت خوبی برای آغاز تعاملات گسترده تر مرزبانان دو کشور باشد.
وی اظهار امیدواری کرد که حضور سردار رضایی در مراسم یاد شده، سطح روابط مرزی دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

انتهای پیام