نخستین سمینار آشنایی با اعلام سامانه های هوشمند ایمنی برگزار شد
نخستین سمینار آشنایی با اعلام سامانه های هوشمند ایمنی برگزار شد

نخستین سمینار آشنایی با اعلام سامانه های هوشمند ایمنی و اتوماتیک فوم پاشی (Foam Fatale) جهت اطفای حریق و ارتقای ایمنی مخازن فرآورده های نفتی از سوی مدیریت HSE شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

به گزارش یوپنا به نقل از شانا، کارشناسان و مدیران به منظور برنامه ریزی، ارتقا و بهبود سطح ایمنی مخازن ذخیره سازی نفت و فرآورده های نفتی در شرکت های بهره بردار و مناطق عملیاتی نفت و گاز صنعت نفت کشور با طرح پرسش های فنی با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این مراسم کریستوس سیدرپولوس، مدیرعامل شرکت یونانی فوم پاش، حوادث و آتش سوزی های اخیر در صنعت نفت و پتروشیمی کشور و جهان را بررسی و تحلیل کرد.

وی پاشیدن فوم هوشمند و اتوماتیک (Foam Fatale) را در صنعت نفت به منظور جلوگیری از حوادث و آتش سوزی های احتمالی الزامی دانست و گفت: مهمترین  مشخصات برای طراحی و ساخت سیستم پاشش فوم باید براساس استفاده از حجم بیشتر فوم، آماده بودن فوم جهت عملکرد فوری، پاشش پیوسته و یکنواخت، عملکرد اتوماتیک و سریع سیستم و پوشش کامل سطح سیال باشد.

وی در ادامه بی نیازی به شبکه آب آتش‌نشانی، آتش‌نشانان و عملکرد اتوماتیک را از دیگر ویژگی های سامانه فوم پاش مدرن و روزآمد در دنیا برشمرد و افزود: همواره در راستای ارتقای ضریب ایمنی صنعت نفت در دنیا همه ابزارها و پتانسیل‌های موجود را باید با به کارگیری فناوری برای حفاظت از سرمایه‌ها بکار گرفت.

این سمینار تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان ایمنی، آتش‌نشانی،بهداشت محیط، مهندسی، بهره برداری، بازرسی و فنی شرکت‌های تابعه وزارت نفت در محل سالن همایش های مدیریت اکتشاف برگزار شد.