نماینده مردم گچساران: دولت باید کمترین دخالت را در اتاق های بازرگانی داشته باشد
نماینده مردم گچساران: دولت باید کمترین دخالت را در اتاق های بازرگانی داشته باشد

رییس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه دولت نباید در انتخابات و فعالیت های اتاق های بازرگانی دخالت کند،گفت:فعالان اقتصادی باید فردی پاکدست و با تجربه فعالیت در بخش خصوصی را به عنوان رییس اتاق انتخاب کنند.

به گزارش یوپنا، غلامرضا تاجگردون با اشاره به انتخاب رییس جدید اتاق بازرگانی ظرف چند روز آینده گفت:اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی با توجه به قوانین فعلی نهاد مهمی در جایگاه تصمیم گیری و مشورتی بوده و مشاور سه قوه است.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دخالت دولت و مجلس در فعالیت های اتاق بازرگانی اقدام بسیار اشتباهی است، افزود:بخش خصوصی یکی از ارکان اقتصاد ایران است و پایه اصلی آن اتاق های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی است، که البته پیشرفت مناسبی در دهه های اخیر داشته که جای کار بیشتری دارد.

فردی پاکدست،با اطلاعات جامع و تجربه کار در بخش خصوصی باید رییس اتاق باشد

تاجگردون با تاکید براینکه دولت باید سعی کند،کمترین دخالت را در اتاق های بازرگانی داشته باشد، ادامه داد:فعالان اقتصادی باید فردی پاکدست،با اطلاعات جامع و تجربه کار در بخش خصوصی را به عنوان رییس اتاق انتخاب کنند و در صورت انتخاب چنین شخصی می توان شاهد اتاق بازرگانی فعال و پویا بود.

وی با بیان اینکه نهادهای دولتی نباید مزاحم فعالیت های اتاق بازرگانی شوند، یادآور شد:تمامی قوانین جدیدی که برای اتاق بازرگانی وضع شده در راستای فضای بهبود کسب و کار و جلوگیری از مزاحمت سایر نهادها در فعالیت اتاق است.

اتاق بازرگانی با مشارکت صحیح با نهادهای دولتی از رانت های مصنوعی جلوگیری می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مجلس اعطای مشوق های صادراتی به بخش خصوصی را تصویب کرده است، افزود:دولت باید این مشوق های صادراتی  را به بخش خصوصی اختصاص دهد و اتاق بازرگانی با مشارکت صحیح با نهادهای دولتی می تواند از رانت های مصنوعی ایجاد شده جلوگیری کند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: طی چند سال گذشته قوانینی در خصوص رقابت و رفع موانع تولید تصویب شده که با اجرای آن بخش خصوصی تقویت می شود،همچنین از نفوذ دولتی ها در بخش خصوصی و اتاق تعاون ممانعت به عمل می آید./

منبع: خانه ملت