استفاده ۴۳ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی از منازل استجاری/ سند استاندارد کردن خوابگاه ها تدوین شده است
استفاده ۴۳ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی از منازل استجاری/ سند استاندارد کردن خوابگاه ها تدوین شده است

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت با بیان این که حدود ۸۰ هزار دانشجو از خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور استفاده می کنند، از تدوین سندی برای استاندارد کردن خوابگاه ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، محمد رضا داودآبادی فراهانی در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت خوابگاه دانشجویی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: اکنون حدود ۸۰ هزار دانشجو از خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور استفاده می کنند.
وی افزود: ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند. بیش از ۱۲۰ هزار نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید از خوابگاه ها بهره مند باشند که حدود ۴۳ هزار نفر آنان بیرون از خوابگاه ها و از منازل استیجاری استفاده می کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت، با بیان غیر استاندارد بودن خوابگاه های دانشجویی، خاطر نشان کرد: تا سال گذشته در مورد ساخت خوابگاه ها استانداردی نداشتیم که در هفته خوابگاه ها، سندی را تدوین و رونمایی کردیم و از این پس خوابگاه ها براساس استانداردهای مورد نظر احداث می شوند.
وی ادامه داد: کسانی این سند را تدوین کرده اند که خودشان در این خوابگاه ها ساکن بوده اند.
معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت، اظهار داشت: در سند خوابگاه استاندارد، مشخص می شود که خوابگاه ها باید چه تعداد اتاق یا چه ویژگی هایی داشته باشند و حتی موضوع های فرهنگی نیز در آن دیده شده است.
خوابگاه دانشجویی که کلنگ احداث آن در شرق پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به زمین زده شد، در چهار طبقه با ظرفیت ۴۰۰ نفر ساخته می شود.
همچنین روز سه شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اصغر مکارم به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم معرفی و از خدمات اسدالله گردان رئیس پیشین این دانشگاه تقدیر شد.
استان پهناور کرمان، چهار دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای کرمان، رفسنجان، بم و جیرفت دارد.

انتهای پیام