اقدام بزرگ سید کامل تقوی نژاد برای دولت تدبیر و امید و کشور
اقدام بزرگ سید کامل تقوی نژاد برای دولت تدبیر و امید و کشور

گروه اقتصادی – با کاهش چشمگیر قیمت نفت، نگاه دولت به مالیات بود تا هزینه های کشور تامین شود. به گزارش «یوپنا»، از همین رو سازمان امورمالیاتی وظیفه سنگینی را بر عهده داشت تا در بتواند ضمن انجام مسئولیت خود رضایتمندی مودیان را نیز ایجاد کند. با اقداماتی و برنامه ریزی هایی که طی چندماهه […]

گروه اقتصادی – با کاهش چشمگیر قیمت نفت، نگاه دولت به مالیات بود تا هزینه های کشور تامین شود.

به گزارش «یوپنا»، از همین رو سازمان امورمالیاتی وظیفه سنگینی را بر عهده داشت تا در بتواند ضمن انجام مسئولیت خود رضایتمندی مودیان را نیز ایجاد کند.

با اقداماتی و برنامه ریزی هایی که طی چندماهه اول سال ۹۵ توسط سازمان امورمالیاتی صورت گرفت، میزان وصول مطالبات بصورت چشمگیری افزایش یافت.

رشد ۲۵ درصدی وصول مالیات در بخش مالیات‌های مستقیم و افزایش ۳۵ درصدی در بخش مالیات بر ارزش افزوده که حدود ۹۵ درصد نسبت به بودجه مصوب محقق شده است و نسبت به سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است از آمارهای قابل توجه و نشان از عملکرد موفق سازمان امورمالیاتی است.

taghavi

این موضوع از آن جهت بسیار مهم و قابل تحسین است که این دستاوردها نه با فشار مالیاتی بلکه با شناسایی مودیان جدید و همچنین شناسایی و جلوگیری از فرار مالیاتی بدست آمده است.

سیدکامل تقوی نژاد در همه بخش های مالیاتی قدم های بزرگی برداشته است که یکی از این موضوعات را می توان توافق برد – برد با اصناف دانست بدین صورت که، چنانچه فردی مالیات سال ۹۳ را به صورت قطعی پرداخت کرده باشد برای سال ۹۴ نیز همان میزان بپردازد که این توافق باعث شد ضمن کسب رضایتمندی اصناف، مالیات هم به بهترین روش وصول شود.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران نیز پیرامون این توافق با بیان اینکه توافق اخیر اصناف با سازمان امور مالیاتی برای شفاف شدن درآمد اصناف کوچک توافقی برد ــ برد است، گفت: اکنون شرایط برای راه‌اندازی صندوق مکانیزه اصناف وجود ندارد.

از طرفی در گذشته رقم فرار مالیاتی به عدد بزرگی قریب به  ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسید که عمده ترین علت آن عدم شفافیت نظام مالی و پولی و نبود نظام جامع اطلاعاتی مالیاتی و ضعف‌هایی از این دست در گذشته بود که به خوبی توسط رئیس امور مالیاتی کشور شناسایی شد و می توان گفت یکی از برنامه های مهم سید کامل تقوی نژاد شفاف سازی نظام مالیاتی و حذف گلوگاه های بروز تخلف بود که در ۵ ماهه اول سال ۹۵ نیز شاهد به نتیجه رسیدن این برنامه ها بودیم.

عملکرد درخشان سازمان امورمالیاتی از چشم رئیس جمهور هم پنهان نماند و وی در جلسه ای اخیرا به افزایش وصول مالیات، ضمن کسب رضایتمندی مودیان مالیاتی اشاره کرد.

این دستاوردها که با شناخت و برنامه ریزی سیدکامل تقوی نژاد از مباحث مالیاتی به دست آمده است، قطعا باعث ایجاد زمینه برای افزایش وصول مالیات و فراهم کردن هر چه بیشتر مودیان خواهد بود و در اقتصاد کشور نقش تاثیر گذاری خواهد داشت.