رسیدگی به پرونده کشف ۱۱ انبار بزرگ کالای خانگی در شهر ری/ باید محل عرضه کالای قاچاق نا امن شود
رسیدگی به پرونده کشف ۱۱ انبار بزرگ کالای خانگی در شهر ری/ باید محل عرضه کالای قاچاق نا امن شود

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی، با بیان این که باید محل عرضه کالای قاچاق ناامن شود، از رسیدگی به پرونده کشف ۱۱ انبار بزرگ کالای خانگی در شهر ری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از ایرنا، سید عبدالمجید اجتهادی، اظهار داشت: اقدام اجرایی این طرح با دستور و صحبت های اخیر رئیس سازمان تعزیرات در ۳ مرحله انجام شد که مراحل اطلاع رسانی، هماهنگی بین دستگاه های مرتبط در بخش خصوصی و دولتی و مرحله سوم اجرا و اقدام عملی در دستور کار قرارگرفت.
وی ادامه داد: بخش نامه اطلاع رسانی توسط رئیس سازمان طی چند روز آینده به شعب تعزیرات حکومتی در سراسر کشور ابلاغ می شود و ماموران این سازمان مکلف به ابلاغ و اعلام کتبی در سطح شهر و استان ها هستند.
اجتهادی افزود: اطلاع رسانی سازمان تعزیرات در شهرها و استان ها نخست به صورت کتبی از طریق اتحادیه ها و اصناف است و در مرحله بعد به صورت نصب بنر سازمان تعزیرات در محل فروش و عرضه کالاهای خانگی است که به عنوان نمونه درتهران، خیابان جمهوری با نصب بنر اعلام و اخطار، عملیاتی و اجرایی می شود.

باید محل عرضه کالای قاچاق نا امن شود 

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات تصریح کرد: هدف ما این است که محل عرضه کالای قاچاق نا امن شود و کالای قاچاق قدرت عرض اندام درسطح بازار کشور نداشته باشد و ریسک آوردن کالای قاچاق بالا برود.
وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی همزمان درمبارزه با قاچاق کالا در مبادی ورودی و گلوگاه ها در کشور، مبارزه و مقابله دیگری درسطح عرضه کالای قاچاق خواهد داشت، چرا که ما اعتقاد داریم کشف کالای قاچاق درگذشته به میزان ۱۰ درصد بوده است و ۹۰ درصد این کالاها در بازار کشور وارد می شود که در اقدامات اخیر سازمان تعزیرات و دیگر نهادهای مربوط توانستیم مقابله و مبارزه جدی در این عرصه داشته باشیم تا حاشیه امنیت برای قاچاق کالا از بین برود.
اجتهادی، فرهنگی سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری بین شهروندان در سراسر کشور را مهم و موثر عنوان کرد و افزود: مردم و شهروندان با خرید و مصرف کالاهایی که از گارانتی اصل و خدمات پس از فروش اصلی و معتبر برخوردار هستند، استفاده کنند و اگر مردم از تخلف و فروش کالای قاچاق در فروشگاه های کشور اطلاع پیدا کردند، باید با سامانه تلفنی ۱۲۴ و سامانه پیامکی سازمان تعزیرات حکومتی ارتباط برقرار کرده و گزارشات خود را اطلاع دهند تا دستگاه های مربوطه به طور جدی و سریع رسیدگی های لازم  را انجام خواهند داد.
وی تاکید کرد: اکثر اصناف و مغازداران سطح کشور در بحث مبارزه با قاچاق کالا همکاری بسیاری خوبی با ما دارند و فقط عده ای کمی تخلف صنفی داشته اند که باعث بدنامی دیگر اصناف و کسبه بازار شدند که ما حتما با این عده قلیل برخورد جدی خواهیم داشت.
مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا در تعزیرات گفت: هدف ما پلمب، بستن و جریمه شدن مغازداران در سطح کشور نیست بلکه بازار کشور از وجود کالای قاچاق عاری باشد تا اصناف و کسبه بازار،کالاهای لوازم خانگی رابه طور قانونی از مبادی ورودی کشور وارد کنند تا اقتصاد کشور رشد و تعالی پیدا کند.
وی تاکید کرد: ما در بحث قاچاق کالا، دارای موانع مختلفی از جمله میزان بالای تعرفه برخی از کالاها در گمرک کشور مواجه هستیم و همچنین موانعی دیگر غیر تعرفه ای شامل گیر و دارهای اداری و بوکراسی ها در سطح ادارات کشور است.
این مقام مسئول تعزیرات حکومتی، گفت: با وجود این موانع و مشکلات، مردم به سراغ راه های آسان تر می روند که اکنون با تصویب آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق و برنامه های جدید در ترخیص کالا از گمرک کشور از ۳۶ روز در گذشته به زمان خیلی کمتری کاهش پیدا کرده است که این اقدامات وقوانین تازه برای کاهش انگیزه قاچاق کالا بسیار مفید و موثر است.

سامانه «پنجره واحد» در روند کاهش قاچاق کالا موثر خواهد بود
اجتهادی افزود: سازمان گمرک و بنادر کشور با همکاری دیگر ارگان های مرتبط، اقدامات جدیدی در پیش گرفتند از جمله با راه اندازی سامانه «پنجره واحد» که همه اقدامات ترخیص کالا یک تاجر در یک مرکز واحد انجام می شود و همچنین در سامانه جدید گمرکی برای راحتی و آسانی تجار به طور غیرحضوری فعالیت های لازم انجام می شود که این گونه اقدامات در روند کاهش قاچاق کالا موثر خواهد بود.
وی اظهار داشت: کاهش تعرفه گمرکی برخی از اقلام و کالاها به عنوان یک بسته تشویقی می توانند در قاچاق کالا درکشور موثر باشد که دربند (د) ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا این مورد آمده است و همچنین کاهش میزان تعرفه گمرکی باید در کمیته ستاد مبارزه با قاچاق کالا پیشنهاد و مطرح شود و بعد به هیات دولت ارسال شود تا تصمیم قطعی و ابلاغ در مورد آن صورت پذیرد.

 تسهیلات مرزنشینی به کام قاچاقچیان

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا در تعزیرات حکومتی، به روند استفاده از تسهیلات مرزنشینی اشاره کرد و گفت: تسهیلات مرزنشینی در واقع به نام مرز نشینان و به کام قاچاقچیان است.
وی افزود: در حال حاضر سوء استفاده از تسهیلات مرز نشینی از مردم و مرز نشینان کشور باعث شده است که سود خیلی کم و پایینی نصیب مردم مرز نشین شود و بیشتر سود این تسهیلات به جیب واسطه ها ودلال ها کالا و تجار منطقه می رود که برای نمونه وارد کردن برنج های خارجی قاچاق است که از این طریق وارد کشور می شود.

 رسیدگی به پرونده کشف ۱۱ انبار بزرگ کالای خانگی در شهر ری

اجتهادی خاطر نشان کرد: پرونده کشف و ضبط ۱۱ انبار بزرگ لوازم خانگی شهر ری طی چند روز گذشته تشکیل شده است که طبق ماده ۴۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا یک رونوشت از مدارک پرونده به گمرک کشور ارسال شده است تا گمرک بحث ارزش این کالا را تعیین کند و همچنین مدارک و اسناد صاحب کالا را ظرف مدت ۱۰ روز بررسی کرده و نتیجه آن را به شعبه رسیدگی کننده سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کند.

انتهای پیام