مسلمانان باید نسبت به تغییر مدیریت حج وحدت داشته باشند
مسلمانان باید نسبت به تغییر مدیریت حج وحدت داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اداره حج ابراهیمی از عهده آل سعود خارج است و مسلمانان باید نسبت به تغییر مدیریت حج وحدت و یکپارچگی داشته باشند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه همزمان با اولین سالگرد حادثه منا و شهادت بیش از ۴۳۰۰ زائر بیت الله الحرام افزود: فاجعه منا نشان داد که رژیم آل سعود صلاحیت برگزاری و مدیریت مناسک حج را ندارد و با توجه به اتفاقاتی که در چند سال گذشته در این سرزمین مقدس حادث شده، ناتوانی رژیم سعودی بر همگان روشن است و باید این رژیم نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: در حادثه منا جمع زیادی از زائران ایرانی به شهادت رسیدند، حوادث تلخ این روز و شهادت مظلومانه حاجیان با لباس احرام در حادثه منا فراموش شدنی نیست و عربستان باید نسبت به این مهم پاسخگو باشد.
امام جمعه اراک بیان کرد: بسیاری از مشکلات پیش روی حاجیان، ناشی از کوتاهی ماموران سعودی بود چرا که این حادثه بیش از سه ساعت به طول انجامیده و آنان حتی از رساندن آب به مصدومان خودداری کردند که این مهم نشان از بی تدبیری و بی تفاوتی مسئولان برگزار کننده حج در عربستان است.
به گزارش یوپنا، وی، با بیان اینکه بی تفاوتی وهابیت به جان انسان ها در این حادثه خونین به همه دنیا ثابت شد، اظهار کرد: مسلمانان جهان باید علیه آل سعود و فرقه ضاله وهابیت بسیج شوند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دشمنی آل سعود با شیعیان ریشه در تاریخ دارد، بیان کرد: حکام سعودی از ۹۰ سال پیش تا کنون همه آثار تاریخی مربوط به جهان اسلام را تخریب کرده و همه شیعیان شهر مدینه را نیز به مهاجرت از این شهر اجبار کرده است.
وی، رژیم آل سعود را غده سرطانی جهان اسلام معرفی کرد و گفت: حمله مستقیم به کشور یمن و تجهیز و حمایت رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و حمایت از گروهک های تکفیری بر علیه ملت مظلوم سوریه و عراق بخشی از کارنامه ننگین آل سعود در چندسال گذشته است و می طلبد مسلمانان جهان نسبت به این رویه آل سعود موضعی تهاجمی داشته باشند.
از ۴۶۱ شهید حادثه منا دو شهید به نام های سید محمود شجاعی از شازند و قاسم قنبری از خمین مربوط به استان مرکزی است.
از ۱۳ تا۱۹ مرداد ماه به عنوان هفته شهدای منا نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا