احداث ۸۸ مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان
احداث ۸۸ مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان

با مشارکت و کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، عملیات ساخت ۸۸ مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از ایرنا، امروز شنبه، ۲۰ شهریور سال جاری، تفاهم نامه احداث ۸۸ مرکز جامع بهداشت با حضور محمد مخبر و سید حسن قاضی زاده هاشمی بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت برای ساخت این مراکز جامع بهداشت و درمان، اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال اختصاص می دهد. علاوه بر این ۸۸ مرکز، هفت مرکز جامع بهداشت دیگر نیز در مناطق محروم کشور در دست ساخت است. بر این اساس، تعداد کل مراکز جامع بهداشت و درمانِ در حالِ ساخت توسط بنیاد برکت به ۹۵ مرکز خواهد رسید.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت پیش از این، ساخت ۳۵ مرکز و خانه بهداشت را به انجام رسانده است و با در نظر گرفتن ساخت ۹۵ مرکز جامع بهداشت و درمان، تعداد مراکز بهداشت و درمان به ۱۳۰ مرکز و مناطق روستایی تحت پوشش به ۵۲۰ روستا می رسد، که نقش مهمی در ارتقای سطح بهداشت و درمان این مناطق خواهد داشت.

دوشنبه ۱۸ خرداد سال ۱۳۹۴ نیز تفاهم نامه ای میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل ساخت ۱۰ بیمارستان با ظرفیت ۱۱۰۰ تخت در مناطق محروم کشور به امضا رسیده بود که تاکنون ۲ واحد بیمارستانی افتتاح شده، ۲ واحد آماده ی افتتاح و ۶ واحد نیز در دست تکمیل است.
این بیمارستان ها در شهرستان های بانه، مینودشت، فردوس، درگز، نی ریز، بهار، قرچک، میانه و گرمسار در استان های کردستان، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، همدان، تهران، آذربایجان شرقی و سمنان تکمیل و آماده بهره برداری خواهند شد.
تفاهم نامه فوق که به منظور ارتقای سلامت محرومان کشور و حمایت از برنامه های درمانی دولت در مناطق محروم با پی گیری رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عملیاتی شده، در راستای اجرای فرامین ابلاغی سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» است.
تاکنون ساخت دو بیمارستان ۱۶۴ تخت خوابی گرمسار و ۱۵۵ تخت خوابی حضرت فاطمه الزهرا(س) مینو دشت توسط بنیاد برکت به پایان رسیده و برای بهره برداری در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آذر ۱۳۸۶ با تأسیس بنیاد برکت برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته ی کشور، اقدامات گسترده ای در زمینه ی توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، توسعه زیرساخت ها و فضاهای آموزشی و ارتقای سلامت جامعه انجام داده است.

انتهای پیام