افزایش گرایش به مصرف مکمل های تغذیه ای/ عملکرد قابل قبول سازمان غذا و دارو در تحقق اقتصاد مقاومتی
افزایش گرایش به مصرف مکمل های تغذیه ای/ عملکرد قابل قبول سازمان غذا و دارو در تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، با اشاره به افزایش گرایش به مصرف مکمل های تغذیه ای، گفت: سازمان غذا و دارو در راستای سیاست های کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اقتصاد مقاومتی، عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از سازمان غذا و دارو، امیرحسین جمشیدی، با بیان این که امروزه بسیاری از افراد همزمان با رژیم غذایی عادی و وعده های غذایی روزانه خود از موادی به عنوان مکمل هم استفاده می کنند، اظهار داشت: البته میزان مصرف مکمل در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است؛ ضمن این که برای بسیاری افراد مصرف مکمل ها به توصیه پزشکان بسیار ضروری است.
مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، ادامه داد: معمولا همه افراد به مکمل نیاز ندارند چرا که رژیم غذایی اصولی و علمی باشد تمام مواد غذایی به اندازه کافی به فرد می رسد و نیاز به حمایت تغذیه ای نیست.
جمشیدی افزود: مکمل های غذایی فقط به منظور حمایت تغذیه ای و برای رسیدن به هدفی خاص تجویز می شود، اما چه بخواهیم چه نخواهیم گرایش مردم به مصرف مکمل ها رو به افزایش است و اگر سیستم قانونی کشور پاسخگوی این خواسته نباشد بازار غیر رسمی و قاچاق با معضلات اقتصادی و سلامتی، بازار را اشباع خواهد کرد.
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، گفت: به همین دلیل در برنامه ریزی های صورت گرفته در سازمان غذا و دارو توانستیم با کمک ۹۰ شرکت داخلی و ۲۸ شرکت قراردادی تعداد مکمل های تغذیه ای فهرست کشور را به حدود یک هزار و ۴۵۵ مورد برسانیم.
جمشیدی ادامه داد: این تعداد تولید در حالی است که اگر به تعداد ۳۳۲ مجوز صادر شده برای این فرآورده ها در سال ۹۲ – آغاز دولت تدبیر و امید- نگاهی بیندازیم و آن را با مجوزهای صادر شده در سال های۹۳ و ۹۴ که به ترتیب ۸۵۴ و ۱۳۰۴ پروانه را شامل می شود مقایسه کنیم تائید خواهد شد که تعداد یک هزار و ۴۵۵ مورد صدور پروانه تولید البته با لحاظ پروانه های صادره در چهار ماهه نخست امسال، رشد قابل توجهی را در این حوزه نوید می دهد.
وی افزود: آمار عددی تولید مکمل های تغذیه ای در سال ۹۳ بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد بوده که در سال ۹۴ به حدود سه هزار و۳۰۰ میلیارد رسیده است.
جمشیدی خاطرنشان کرد: ارزش تولیدات بالا در هر ۲ سال یاد شده به ترتیب به ۲۹۴ و ۳۵۴ میلیارد تومان رسیده است که همه این آمارها نشان می دهد سازمان غذا و دارو در راستای سیاست های کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اقتصاد مقاومتی، عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.
وی افزود: با تمام این اوصاف به مردم توصیه می شود که با خوردن غذاهای طبیعی مناسب، متعادل و متنوع، تندرستی بدن را تضمین کنند.
جمشیدی خاطرنشان کرد: چنانچه غذاهای متنوع براساس انرژی مورد نیاز مورد استفاده قرار بگیرد به مصرف مکمل ها نیازی نخواهد بود؛ ضمن آن که طبق قانون، صلاحیت تجویز مکمل غذایی با پزشک است یعنی پزشک موظف است پس از گرفتن شرح حال، معاینات دقیق و گاهی هم آزمایش های پاراکلینیک در صورت ضرورت اقدام به تجویز مکمل کند.

انتهای پیام