الحاق به FATF؛ قواعد بین الملل آری، پذیرش زور هرگز
الحاق به FATF؛ قواعد بین الملل آری، پذیرش زور هرگز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، عضویت در FATF را صرفاً براساس پذیرش شرایط بین المللی دانست و نه اعمال زور کشورهایی همچون آمریکا.

1461001213_untitled2عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، عضویت در FATF را صرفاً براساس پذیرش شرایط بین المللی دانست و نه اعمال زور کشورهایی همچون آمریکا.

معصومه آقاپور علیشاهی؛ نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با یوپنا، پیوستن به FATF را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: این سازمان به نحوی در حال تعریف شاخص های اجرایی برای مبادلات مالی است که عضویت در آن دارد حالت الزامی به خود می گیرد.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، در ادامه، بخش هایی که با FATF سروکار دارند را بانک ها عنوان کرد و تصریح کرد: در صورت عدم عضویت در این سازمان، اگر برجام هم به فرجام برسد گویی همچنان در تحریم هستیم.
آقاپور علیشاهی از مهمترین عواقب عدم عضویت در FATF را ناتوانی در معاملات بانکی در حوزه بین الملل، موانع در دریافت پول های حاصل از فروش نفت و باز کردن ال سی دانست.
وی در پایان ضمن تأکید مجدانه بر عضویت در این سازمان بین المللی گفت: الزام به الحاق صرفاً با شرایط خاص و براساس شرایط بین المللی خواهد بود و به هیچ عنوان زیر بار شرایط و اعمال زور کشورهایی همچون آمریکا نخواهیم رفت.

گفت و گو: میثم خاکپور