برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری بعید است
برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری بعید است

عضو کمیسیون شوراها موافقت شورای نگهبان با انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری را بعید خواند.

عضو کمیسیون شوراها موافقت شورای نگهبان با انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری را بعید خواند.

به گزارش یوپنا به نقل از خانه  ملت، قاسم میرزایی‌نکو با اشاره به بحث برگزاری انتخابات سال ۹۶ به صورت الکترونیک اظهار داشت: باید یادآور شد که تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پایلوت انتخابات الکترونیکی بود به این صورت که کنار صندوق های سنتی، تجهیزات الکترونیکی برای بررسی خطا و اشتباه این روش وجود داشت.

نماینده مردم دماوند و فیروکوه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: نتیجه الکترونیکی با سنتی تفاوت قابل توجهی نداشت و تنها برای ارزیابی ابزارهای الکترونیکی، چنین تصمیمی گرفته شد و اکنون می دانیم که باید تا حدودی ابزارها را تقویت کنیم و تجهیزات مان را کامل کنیم.

وی با اشاره به اینکه معاون استانداری تاکید داشت انتخابات سال آینده در تهران الکترونیکی می شود، گفت: برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در انتخابات شورای شهر و روستا، مجلس تصمیم گیرنده است و ما در نظر داریم بعد از تعطیلات مجلس نشست هایی برای این موضوع داشته باشیم.

این نماینده با بیان اینکه برگزاری انتخابات شوراها با ریاست جمهوری متفاوت است، اظهار داشت: ما در مجلس تلاش داریم که انتخابات شورای شهر و روستاها به صورت الکترونیکی برگزاری شود و حداقل استان تهران و شهرستان های آن در سال ۹۶ پایلوت انتخابات الکترونیکی در کشور باشد.

میرزایی نکو تاکید کرد: البته انتخابات ریاست جمهوری در حوزه اختیارات و وظایف مجلس نیست و باید شورای نگهبان و وزارت کشور با تعامل دوجانبه به نتیجه برسند اما تصور می کنم این دوره نیز شواری نگهبان با انتخابات الکترونیکی در ریاست جمهوری موافقت نکند.

وی گفت: با مخالفت شورای نگهبان در نهایت وزارت کشور تصمیم می گیرد مانند گذشته به صورت پایلوتی این روش را محک بزند تا ایرادات گرفته شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما در مجلس تصمیم بر این است که انتخابات شورای شهر و روستا حداقل در تهران به صورت الکترونیک برگزار شود.