زنان در مشاغل پزشکی و معلمی کار کنند/ مولاوردی می خواهد «تساوی جنسیتی» را در کشور پیاده کند
زنان در مشاغل پزشکی و معلمی کار کنند/ مولاوردی می خواهد «تساوی جنسیتی» را در کشور پیاده کند

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با انتقاد از مولاوردی برای پیاده کردن بند ۴ صندوق جمعیت سازمان ملل، گفت: زنان باید فقط در مشاغلی مانند پزشکی و معلمی که مربوط به بانوان است، ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از سازمان بسیج جامعه زنان کشور، مینو اصلانی در کارگاه تخصصی و توجیهی مسئولان کمیته ارتقاء تیراندازی خواهران سراسر کشور، اظهار داشت: چه لزومی دارد که زنان به مشاغلی بروند که ۱۰۰ مراجعه کننده مرد دارند، زنان باید در مشاغلی مانند تدریس و پزشکی که کاملا مربوط به بانوان است، ورود کنند.
وی تصریح کرد: ما باید زنان را به اشتغال در مشاغلی که با شان آن ها مطابقت دارد، تشویق کنیم.

مولاوردی اصرار به حضور زنان در ورزشگاه دارد

اصلانی، ادامه داد: شهیندخت مولاوردی؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان باید دغدغه هایی مانند پیگیری راه های افزایش حجاب و عفاف در جامعه، افزایش جمعیت و دست یابی زنان به هویت زن مسلمان ایرانی را داشته باشد تا همان طور که در پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید کشور آمده است، زن مسلمان ایرانی الگویی برای زنان جهان باشد.
وی در انتقاد به مصاحبه اخیر معاون رئیس جمهور در امور زنان، گفت: به تازگی خانم مولاوردی یک مصاحبه انجام داده و در آن گفته است که همچنان پیگیر حضور زنان در ورزشگاه ها است، من واقعا تعجب می کنم که چرا این فرد اصرار شدید به حضور زنان در ورزشگاه هایی دارد که از بس حرف های نامناسب و ضداخلاقی در آن زده می شود.
اصلانی خاطرنشان کرد: بسیاری از زنان حتی اجازه نمی دهند که پسران و همسران شان در آنجا حاضر شوند، آن وقت می خواهند زنان را به این جمع ها ببرند و چه اتفاقی که قبل از ورود و پس از خروج روی نخواهد داد.
اصلانی تصریح کرد: تاثیر پیام انقلاب اسلامی به راه افتادن چند جنبش در غرب به نام «مدنا» و «پوشش سر» باست که طبق آن دختران جوان به دنبال لباس عفیفانه اند و هر روز این جنبش ها در حال گسترش هستند. در حال حاضر معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده باید این الگو را تببین کند و به دنبال ساخت فیلم و مستند از آن باشد تا یک جایگاه بین المللی از این زنان ایجاد کند.
وی با اشاره به ایران که اخیرا به صندوق جمعیت سازمان ملل در برنامه ۱۵ ساله سازمان ملل ایران تعهد داده است، گفت: در بند ۴ آن تعهدنامه توسعه آمده «تساوی جنسیتی» باید در تمام کشورها پیاده شود و خانم مولاوردی می خواهد کاملا این بند را پیاده کند.
اصلانی خاطرنشان کرد: بر اساس این بند، با وزارت کار تعهدنامه ای را امضا کرده اند که تمام مشاغل کشور به صورت مساوی بین زن و مرد تقسیم شود، یعنی دقیقا همان کاری که برای غرب اتفاق افتاد و ریشه خانواده از هم پاشیده شد.
وی افزود: در فرهنگ ما که برای ازدواج یکی از ملاک های پسر داشتن کار است، یکی از مشکلات برقراری فرصت برابر شغلی، جلوگیری از دستیابی مردان به مشاغل است، این شرط باعث می شود که همان اتفاق غرب در کشور ما تکرار شود، همان که در فرانسه اتفاق افتاده و اگر زن در زندگی مشترک از مرد پول کمتری بیاورد، مرد می تواند به دادگاه شکایت کند و زن باید جریمه بدهد.
اصلانی تصریح کرد: طبق این تعهد تا ۱۵ سال آینده باید همه زنان شاغل باشند و همه قوانین مساوی باشد و با این حال که ما این همه فرصت شغلی نداریم به تازگی رئیس جمهور مصاحبه ای داشته اند که اگر یک شغل و دو داوطلب وجود داشته باشد حتما آن شغل را به زن می دهیم.
وی اظهار داشت: این موضوع یعنی دقیقا همان وضعی ایجاد می شود که مردها فرصت های شغلی را از دست بدهند و خانواده تشکیل نشود و اگر خانواده تشکیل شد بار مالی روی دوش زنان است که هم شاغل هستند و هم در خانه باید وظایفی را انجام دهند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، تصریح کرد: همچنین زنان می توانند در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی به مشاغل خانگی که با روحیه آنان سازگار است بروند و وزارت کار نیز با این افراد قرارداد امضا کند مانند کشور انگلستان که این مسیر را طی کرده و مصوبه ای را به اجرا در می آورد که زنان شاغل در کار خانگی را حمایت می کند.
وی اظهار کرد: این قانون در انگلستان حاصل بررسی تحقیقی در مورد فرزندان زنان شاغل بود که اکثر آنان بزه کار یا دچار آسیب و افسردگی روحی و روانی بودند پس برای جلوگیری از این مشکل به این نتیجه رسیدند که بهتر است زن در خانه باشد و نیز در فرهنگ ما حضور زن در خانه و پر رنگ بودن نقش آن، باعث ایجاد آرامش در خانواده و تربیت نسل آینده می شود بنابراین مخالفت با برابری جنسیتی در فرصت های شغلی باید به عنوان مطالبه گری زنان و مخصوصا مادران تبدیل شود.

وی درباره وضعیتی که کشور در این برهه زمانی قرار دارد، گفت: مردم ایران با گذر از مقاطع مختلف، مورد امتحان های جدی قرار گرفته اند و امروز هم شاهد مسائل مهمی در کشور شامل صحبت های رهبر معظم انقلاب در حوزه خانواده، بحث قراردادهایی که با سازمان های بین المللی در حوزه زنان و دیگر حوزه های کلان کشور بسته می شود، هستیم که کشور را در شرایط حساسی قرار داده است.
وی وظیفه زنان بسیجی را رصد دائمی، موضع گیری به موقع و آمادگی برای توجیه و تبیین این مسائل دانست و اظهار داشت: ما باید اعضای خانواده و کسانی که در بسیج با ما مرتبط هستند را نسبت به این اتفاقات آگاه کنیم و از طرف دیگر باید مطالعات خود را بالا ببریم تا بتوانیم پاسخگوی مخاطبان باشیم و به ویژه مربیان که حیطه تربیتی قرار دارند و تصمیم دارند با بسیجیان مرتبط باشند.
اصلانی افزود: وظیفه ما در حوزه خانواده سنگین تر است زیرا در این حوزه کمتر کار شده و دائم شبهاتی وارد می شود و از زمانی که سیاست های کلی خانواده را رهبر معظم انقلاب ابلاغ فرمودند هجمه سنگینی در فضای مجازی در جهت مخالفت با آن ایجاد شده و اعلام می کنند که این سیاست ها مخالف آزادی زن است و نتیجه عمل به آن باعث می شود که زنان در خانه باشند و خانه نشین بشوند!
وی تصریح کرد: باید خلاقانه وارد عمل بشویم و مردم از بسیج جامعه زنان کشور، پیاده شدن این بحث ها را مطالبه کنند و همین طور از مسئولان بخواهند که در جهت عملی شدن این فرامین اقدام کنند زیرا این سند، سند افتخار زنان و خانواده است.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: جوانا فرانسیس می گوید که هالیوود است که به دروغ زن آمریکایی را شاد، خوش ترکیب و خوش بخت نشان می دهد، ما زنان آمریکایی سالانه صدها هزار قرص ضد افسردگی استفاده می کنیم تا روی پا بمانیم و آرزو می کنیم که روزی یک مرد ما را به خاطر خودمان و انسانیت مان بخواهد، اما چون تمام زیر ساخت های خانواده خراب شده است مردان زیر بار حمایت از خانواده و پذیرش مسئولیت نمی روند.
وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند که این زن هم مورد نظر نیست، زن غربی به عنوان یک زن بی هویت مورد سوء استفاده قرار می گیرد و بعد می فرمایند که زن مجاهد، عفیف و انقلابی ایران، الگوی زنان بشریت است و در این بیان نمی فرمایند که این زن الگوی عصر حاضر است، می فرمایند تمام عصرها، این زنی است که خود در عرصه بوده و به شهادت رسیده است.
اصلانی ادامه داد: رهبری می فرمایند این زن هم توانسته شهیدپرور باشد و هم در وسط میدان باشد که در تاریخ بی نظیر است و با تاسی از الگوی اول که حضرت زهرا(س) و زنان صدر اسلام، معلم ثانی بشریت است و الان دنیا تشنه چنین الگویی است.
رئیس سازمان بسیج زنان کشور، تصریح کرد: ما باید در بسیج منویات رهبر انقلاب در امور خانواده را مطالبه کنیم و هرجا مخالف آن اجرا شد از طریق روزنامه، خبرگزاری و هر ابزار دیگری واکنش نشان بدهیم نگذاریم این سند مانند سند فرهنگی و یا جمعیتی مطالبه گری شود و دولت نتواند اعمال سلیقه کند و خودمان نیز تلاش کنیم تا این سند به شکل عملیاتی تبدیل شود.
کارگاه تخصصی و توجیهی مسئولان «کمیته ارتقاء تیراندازی» خواهران سراسر کشور به همت معاونت جذب و سازماندهی سازمان بسیج جامعه زنان کشور و به مدت سه روز و با حضور ۶۵ نفر از مربیان تیراندازی سراسر کشور با هدف ارتقاء و بازآموزی خواهران مربی سلاح برگزار شد.
انتهای پیام