برنامه ششم توسعه زیر سایه مسائل سیاسی بررسی نمی شود
برنامه ششم توسعه زیر سایه مسائل سیاسی بررسی نمی شود

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور با تاکید براینکه برنامه ششم توسعه باید یک برنامه دارای شرایط ارزیابی باشد،گفت: بررسی و تنظیم برنامه ششم توسعه نباید آلوده به مسائل سیاسی شود.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور با تاکید براینکه برنامه ششم توسعه باید یک برنامه دارای شرایط ارزیابی باشد،گفت: بررسی و تنظیم برنامه ششم توسعه نباید آلوده به مسائل سیاسی شود.
به گزارش یوپنا به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی درخصوص روند بررسی برنامه ششم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی،گفت:برنامه ششم توسعه درحالی تدوین می‌شود که موقعیت کشور از لحاظ اقتصادی درشرایط ویژه‌ای است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه،ادامه داد:باید توجه داشت برنامه پنجم توسعه یکسال تمدید شده و با توجه به این موضوع درحال حاضر کمیسیون تلفیق مجلس در حال آماده سازی برنامه ششم توسعه است.

حاجی‌بابایی، افزود:درخصوص برنامه ششم توسعه با وزرا و مسئولان کشور درمورد نحوه ارائه این برنامه از دولت به مجلس و نوع نگاه برنامه ششم رایزنی‌هایی انجام شده است.

وی،ادامه داد:باید دربرنامه ششم توسعه سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی و همچنین سند چشم‌انداز لحاظ شود.

کمیسیون تلفیق برنامه ششم از نظرات کارشناسی صاحبنظران استفاده می کند

حاجی‌بابایی با اشاره به اظهارات موافقان و مخالفان برنامه ششم در رسانه‌ها،گفت:برخی منتقدان برنامه ششم را زیرسوال می‌برند و برخی نیز انتقادهایی در خصوص نحوه ارائه و محتوای برنامه دارند که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به نظرهای کارشناسی توجه داشته است.

وی،افزود:وجود دیدگاه‌های گوناگون اقتصادی و فرهنگی و همچنین چالش‌های جدی کشور در رابطه با مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باعث شده با دقت بیشتری به موضوع تدوین برنامه ششم توسعه کشور توجه شود.

حاجی‌بابایی درخصوص چالش‌های جدی کشور درسال‌های آتی،تاکیدکرد:چالش‌هایی مانند بیکاری،تورم،رکود،تامین مسکن،وضعیت نابسامان پرداخت حقوق و دستمزدها،سردرگمی صندوق‌های بازنشستگی،مسائل بیمه و وضعیت پرداخت یارانه‌ها از مشکلات اقتصادی است که در برنامه ششم باید به آن توجه ویژه شود.

وی،گفت:در برنامه ششم توسعه باید به موضوعاتی مانند تسهیل ازدواج،مهار طلاق و رفع مشکلات معیشتی خانواده‌ها توجه جدی شود.

بررسی مسائل برنامه ششم توسعه در کمیته های تخصصی چهارگانه تلفیق

حاجی‌بابایی،افزود:بعد از تشکیل کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی این کمیسیون کار خود را به صورت جدی پیگیری کرده و در این رابطه حتی در تعطیلات تابستانی مجلس اعضای هیات رئیسه کمیسیون و کمیته های تخصصی چهارگانه کمیسیون تلفیق نشست‌های کاری خود را برگزار کرده‌اند و رایزنی‌هایی با وزرا، مسئولان و کارشناسان مربوطه انجام شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور،افزود:بررسی و تنظیم برنامه ششم توسعه نباید آلوده به شائبه سیاسی شود و در این راستا مقرر شده از تمامی ظرفیت‌های کشور برای ارتقای سطح برنامه استفاده شود.

حاجی‌بابایی،افزود:برنامه ششم توسعه نباید آرمانی تدوین شود و در این راستا باید شرایط کمی در آن لحاظ شود و بتوان این برنامه را مورد ارزیابی قرارداد و باید این برنامه برای اولویت‌های اصلی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی جواب داشته باشد.

وی افزود:همراه با برگزاری نشست‌های تخصصی درخصوص تدوین برنامه ششم توسعه ،کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نشست هم اندیشی برنامه ششم توسعه از سوی کمیسیون تلفیق سوم مهرماه با حضور صاحبنظران دانشگاهی، نمایندگان انجمن‌های علمی،رؤسای دانشگاه‌های برتر و روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادوارگذشته برگزار خواهد شد و”جهانبخش محبی‌نیا” با توجه به سوابق کاری‌اش مسئول برگزاری این نشست است.

حاجی‌بابایی افزود:کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس از تمامی نظرات و آرای و برآیند تفکرات گوناگون درمسیر هم افزایی برنامه ششم استفاده خواهد کرد تا زمینه برای برداشتن گام‌های موثر در مسیر توسعه کشور فراهم شود.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی،افزود:از تمامی پتانسیل‌ها استفاده خواهد شد تا با بهره‌گیری از فضای کارشناسی، پژوهشی و تجربی شرایط برای تنظیم یک برنامه پنجساله مطلوب در کشور فراهم شود.