وزیر نفت نظرات اصلاحی تمام دستگاه های مسئول را گرفته است/ نباید اقتصاد کشور را بیش از این معطل گذاشت
وزیر نفت نظرات اصلاحی تمام دستگاه های مسئول را گرفته است/ نباید اقتصاد کشور را بیش از این معطل گذاشت

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، با بیان این که در موضوع قراردادهای نفتی، نظرات اصلاحی تمام دستگاه های مسئول گرفته شده است، خواستار تسریع در اجرای این قراردادها شد.

محمد رضا نجفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری یوپنا، درباره موضوع قراردادهای نفتی، اظهار داشت: برای بهبود و ارتقا تولید محور اقتصاد کشور و به حرکت درآوردن جریان و ظرفیت های تولیدی در کشور و ایجاد بهره وری و راندمان مناسب تر از سرمایه گذاری ها و ظرفیت های تولیدی ایجاد شده در کشور از طرفی و توسعه ظرفیت و قابلیت های تولید از طرف دیگر و نیز بهره برداری از منابع نفتی و بهبود و ارتقا عملکرد و راندمان و قیمت تمام شده تولید درحوزه نفت و تولید کشور، نیازمند جذب سرمایه و سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز کشور هستیم.

وی افزود: تحقق این مهم موجب افزایش تولید ناخالص ملی، اشتغال زایی، ایجاد ارزش افزوده بر منابع و دارایی های کشور و نیز بهبود وضعیت اقتصاد کلان ملی و بهبود در وضعیت کار، اقتصاد و معیشت نهاد خانواده در کشور می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن، ادامه داد: اگر در این حوزه نسبت به جذب سرمایه گذاری و ایجاد حرکت تولیدی اقدام نگردد، هزینه های فرصت و مذایق فراوانی به حوزه اقتصاد کشور و معیشت خانواده ها وارد می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، گفت: لذا با منطق هزینه و فایده در مجموع، تحقق قراردادهای نفتی را با توجه به مراحل طولانی در تنقیح و اصلاح آن ها با اعمال نظر تمام دستگاه های مسئول و افراد صاحب نظر تا آن جایی که ممکن بوده، به عمل آمده است، به صرفه و صلاح کشور و مردم می دانم و معتقدم بایستی با عزم و اراده محکم در جهت تعالی همه جانبه نسبت به نهایی سازی و بهره داری از این سرمایه گذاری ها اقدام شود، و اگر کماکان اصلاحات و نظراتی در این زمینه وجود داشته باشد، در حد مقدور در جریان تدوین و امضا قراردادها اعمال شود.

وی تصریح کرد: توقف، بی عملی و عدم نهایی سازی این قراردادها به نوعی شاید عدم توجه به هزینه و مذایق و تبع خسارات بسیار بزرگ و بعضا جبران ناپذیری به تمام ذینفعان کشور از این ناحیه وارد می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن، خاطر نشان کرد: بنابراین بنده تحقق این قراردادهای نفتی را با آن چه در پیش گفتم که پروسه طولانی را طی کردند و نظرات اصلاحی تمام دستگاه های مسئول را گرفتند و در حد امکان اعمال کردند، به نظر می رسد نباید کشور و اقتصاد کشور را معطل و منتظر گذاشت و بایستی این کار را به سرانجام رساند.

انتهای پیام