آیین نکوداشت خلیل فریدی پژوهش گر و مخترع خوشنویسی در فرهنگ سرای معرفت برگزار می شود
آیین نکوداشت خلیل فریدی پژوهش گر و مخترع خوشنویسی در فرهنگ سرای معرفت برگزار می شود

فرهنگ سرای معرفت با برگزاری ویژه برنامه «دریچه عشق» از خدمات هنری استاد ارزشمند عرصه خوش نویسی؛ خلیل فردی تجلیل و قدردانی می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری یوپنا، در این مراسم که به منظور پاسداشت تلاش های ارزنده خلیل فردی در زمینه پژوهش و خلق آثار بدیع خوشنویسی بر گزار می شود؛ محمد حیدری و محمد نوری به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.
همچنین اجرای موسیقی محلی توسط احد ملکی علیشاه و نمایش برخی از آثار استاد در فرهنگ سرا از برنامه های جانبی این آئین تجلیل است .
استاد خلیل فردی متولد ۱۳۴۸ در آذربایجان غربی شهرستان تکاب یکی از استادان خوشنویسی ایران است و فعالیت هنری خود را زیر نظر استادان به نام و پیشکسوت خوشنویسی امیر خانی، جواد بختیاری و محمد حیدری آموخته است. وی فارغ التحصیل از انجمن خوشنویسان ایران در سال ۱۳۷۱، فوق ممتاز در سال ۱۳۹۰ و اخذ مدرک استادی نستعلیق در سال ۱۳۹۳ است.
وی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک به سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تبریز، متخصص تعمیرات اساسی توربین های بخار و گاز و مخترع مرتبط با ابزارهای همین توربین ها در شرکت زیمنس آلمان در سال ۱۳۹۳ است.
از فعالیت های هنری استاد خلیل فریدی می توان به برگزاری نمایشگاه های انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور اشاره کرد .
از آثار ایشان که ثمره سال ها تلاش و فعالیت هنری است می توان به مقالات و تحقیق های ایشان اشاره کرد: کاربرد های عدد طلایی در نستعلیق، بررسی نسبت های زیبایی و طلایی در هنر های تجسمی و معماری با تحلیل های هندسی و ریاضی، بررسی دروس تئوری و عملی مورد نیاز رشته خوشنویسی، کتاب تحقیقی در اسباب خوشنویسی و مبدع نظریه تعادل در نستعلیق.
وی همچنین دبیر جشنواره بین المللی علمی خوشنویسی کشور سال ۱۳۹۲، مدير توليد و گزينش متن در انتشار آثار نفيس هنری:۱٫ كتاب نقش نگين -پيامبر اعظم در آئينه آيات احاديث و اشعار به خط جمشيد ياری شير مرد ۱۳۸۵ – ۲٫ كتاب مناجات منظوم منسوب به حضرت علی (ع) به خط استاد غلامحسين امير خانی ۱۳۸۷ – ۳٫ آئينه خانه – مجموعه آثار خوشنویسی استاد غلامحسين امير خانی بوده است.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند از ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۶ شهریور سال حاری به فرهنگ‌ سرای معرفت واقع در میدان شهر زیبا، بلوارشهران، بعداز زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام