مباحث کارآفرینی و کسب و کار؛ اولویت فعلی آموزش عالی کشور
مباحث کارآفرینی و کسب و کار؛ اولویت فعلی آموزش عالی کشور

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: اولویت فعلی دانشگاههای کشور بحث کارآفرینی و آموزش کسب و کار است.

img_0372قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: اولویت فعلی دانشگاههای کشور بحث کارآفرینی و آموزش کسب و کار است.

به گزارش یوپنا، سعید سهراب پور؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، در جلسه ای که در حاشیه افتتاح دفتر نخبگان و استعدادهای برتر در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد بر توجه ویژه به زبان فارسی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ تأکید کرد.
تأکید ویژه مقام معظم رهبری به زبان فارسی
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به زبان فارسی تصریح کرد: ما دو شکل ایران داریم؛ ایران جغرافیایی که شکل کنونی آن است و ایران فرهنگی، که بسیاری از کشورهای اطراف ما جزء آن هستند و بیشتر دانشجویان خارجی که در ایران تحصیل می کنند به خاطر یادگیری زبان فارسی به ایران می آیند؛ به همین دلیل دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی فعالیت در داخل و خارج از کشور باید برای این موضوع اهمیت ویژه ای قائل باشد.
کارآفرینی و آموزش کسب و کار اولویت فعلی آموزش عالی کشور
وی ضمن تقدیر از زحمات رستمی ابوسعید؛ ریاست دانشگاه پیام نور در جهت تشویق دانشجویان در بحث نوآوری افزود: دوره ای که افراد به دانشگاه می آمدند تا پس از تحصیل در ادارات دولتی مشغول به فعالیت شوند تمام شده است. در وضعیت فعلی اولویت دانشگاهها مباحث کارآفرینی و آموزش کسب و کار است تا به واسطه این آموزش ها افراد یاد بگیرند روی پای خود بایستند و در صورت توانایی ضمن ایجاد شرکتهای خصوصی افراد دیگری را نیز استخدام کنند.
دعوت از مخترعین دانشگاه پیام نور به شرکت در جشنواره های «رویش» بنیاد ملی نخبگان
سهراب پور همچنین با تأکید بر اهمیت کاربردی بودن نوآوری ها برای کشور از دانشجویان نخبه دانشگاه پیام نور دعوت کرد تا در جشنواره های «رویش» بنیاد ملی نخبگان شرکت کنند.
وی افزود: این جشنواره ها سالیانه ۷ الی ۸ بار به صورت استانی برگزار می شود و مخترعین می توانند ضمن ارائه دستاوردهای خود از حمایت های مالی این بنیاد در جهت تکمیل اختراعات خود بهره ببرند.
لزوم توجه به انجمن های فارغ التحصیلان
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در پایان تصریح کرد: دانشگاهها با دورهم جمع کردن افراد پس از فارغ التحصیلی در کنار هم، نه تنها می توانند به همیاری این افراد به هم کمک کند، بلکه می توانند با حمایت و بهره گیری از ایده ها و نوآوری های آنان پس از تحصیل نیز در راستای رشد و توسعه کشور گام بردارند، این همان چیزی است که همه دانشگاههای معتبر دنیا به آن اهمیت ویژه ای قائل هستند.

 

میثم خاکپور