بهبود یک پله ای رتبه ایران برحسب درآمد ناخالص ملی سرانه
بهبود یک پله ای رتبه ایران برحسب درآمد ناخالص ملی سرانه

بر اساس گزارش جولای ۲۰۱۶ بانک جهانی، رتبه ایران برحسب درآمد ناخالص ملی سرانه در سال گذشته میلادی به رغم کاهش ۴۶ درصدی قیمت نفت، با یک پله بهبود نسبت به سال ۲۰۱۴، به رتبه ۹۰ رسید. به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این گزارش بانک جهانی کشورها را بر […]

بر اساس گزارش جولای ۲۰۱۶ بانک جهانی، رتبه ایران برحسب درآمد ناخالص ملی سرانه در سال گذشته میلادی به رغم کاهش ۴۶ درصدی قیمت نفت، با یک پله بهبود نسبت به سال ۲۰۱۴، به رتبه ۹۰ رسید.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این گزارش بانک جهانی کشورها را بر حسب میزان درآمد ناخالص ملی سرانه به چهار دسته دارای درآمد پایین، درآمد متوسط پایین، درآمد متوسط بالا و دارای درآمد بالا تقسیم می کند.
این گزارش حاکی است، بررسی رتبه بندی کشورها با توجه به معیار برابری قدرت خرید نشان می دهد، کشور قطر با درآمد ناخالص ملی سرانه ۱۴۰۷۲۰ دلار بالاترین رتبه را در برابر قدرت خرید نشان می دهد و کشور آفریقای جنوبی با درآمد ناخالص ملی سرانه ۶۰۰ دلار کمترین رتبه را در برابری قدرت خرید بین ۲۱۶ کشور به خود اختصاص داده اند.
بر اساس این گزارش، ایران نیز با ۱۷۴۰۰ دلار، رتبه ۹۰برابری قدرت خرید را به خود اختصاص داد و همچنان در گروه اقتصادهای دارای درآمد متوسط بالا باقی مانده است.
گفتنی است، در بین کشورهای منطقه و کشورهای نفتی، تنها ایران و امارات یک پله بهبود در رتبه درآمد ناخالص ملی سرانه خود در سال ۲۰۱۵ را تجربه کردند.