رفع موضوع «ایران هراسی» و افزایش صادرات نفت از نتایج برجام است
رفع موضوع «ایران هراسی» و افزایش صادرات نفت از نتایج برجام است

استاندار تهران با اشاره به نتایج برجام، گفت: رفع موضوع ایران هراسی و افزایش صادرات نفت تا بیش از دو میلیون بشکه از نتایج برجام است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از استانداری تهران، هاشمی در نشست با فرزندان شاهد شاغل در استانداری و فرمانداری ها که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت به جامعه ایثارگران و خانواده شهدا، گفت: شرایط فعلی کشور از زوایای مختلف خاص است.
وی، افزود: ۹ ماه از توافق برجام می گذرد و بر این اساس انتظاراتی در جامعه پیش آمد مبنی بر این که با برجام همه مشکلات حل می شود، درحالی که برجام در ظرفیت خود فضایی باز کرد.
استاندار تهران با اشاره به نتایج مثبت توافق هسته ای برای کشور، تصریح کرد: پیش از این توافق، در پروازهای ایران به آلمان و اتریش و برخی دیگر از کشورها هواپیمای ایرانی باید در کشوری سوم سوخت گیری می کرد و بعد به مقصد می رفت.
هاشمی خروج ایران از فصل هفتم شورای امنیتی سازمان ملل و رفع ۶ قطعنامه علیه کشور را نتیجه مثبت دیگر برجام دانست و تاکید کرد: هر کشوری که گرفتار فصل هفتم شورای امنیت شده یا جنگ علیه آن رخ داده و یا ساقط شده است.
وی، ادامه داد: رفع موضوع ایران هراسی و افزایش صادرات نفت تا بیش از دو میلیون بشکه از نتایج برجام است.
استاندار تهران، گفت: قرار بود سفر رئیس جمهوری به نیویورک یک روز به طول انجامد، اما تقاضای بازدیدها از جمله دیدار رئیس جمهوری فرانسه موجب شد یک روز بیشتر بمانند.
هاشمی عزتمندی ایران در شرایط کنونی را حاصل عنایت خدا، رهبری مقام معظم رهبری، موفقیت دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای برشمرد و افزود: آنها که در درون نظام هستند نباید افکار عمومی را از اختلافات نگران کنند که برای نظام هزینه دارد.
وی به اقدامات انجام شده در طول فعالیت دولت یازدهم در استان تهران اشاره کرد و گفت: در استان تهران تلاش کردیم بین دستگاه های مختلف هماهنگی، تعامل و اعتماد ایجاد کنیم.
هاشمی با مثبت ارزیابی کردن عملکردها در استان تهران تاکنون، تصریح کرد: رفع کمبود ۵۰ میلیون مترمکعبی آب در شرق تهران و مدیریت کیفیت، کمیت و مصرف آب، افزایش ۷۰ درصدی بهبود کیفیت هوای پایتخت در سالجاری نسبت به ۶ ماه ابتدایی سال گذشته، رفع مشکل کیفیت آبیاری صیفی و سبزیجات در جنوب تهران، آغاز ساخت کمربندی سوم و خروج ماشین های سنگین از کمربندی اول و دوم استان، افزایش تعداد بیمارستان ها، ساخت قطار حومه ای، ساماندهی صنایع و بازگشت شبکه پنج سیما به ماهیت استانی را از جمله اقدامات مهم و اثرگذار در استان تهران برشمرد.
استاندار تهران، تاکید کرد: کمک کنیم تا کارهای خوبی در استان برای آیندگان انجام شود تا به خوبی از امروز یاد کنند.

انتهای پیام