۵۰ هزار زایر اربعین حسینی از مرز سومار راهی عتبات مقدسه می شوند
۵۰ هزار زایر اربعین حسینی از مرز سومار راهی عتبات مقدسه می شوند

استاندارکرمانشاه، گفت: حدود ۵۰ هزار نفر از زایران اربعین حسینی استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه امسال از طریق مرز سومار به زیارت عتبات عالیات می روند.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، اسدالله رازانی در جلسه ستاد برنامه ریزی، مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی (ع) در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، افزود: همجواری با عراق ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان است و حرکت زایران اربعین از طریق این مرز هم جزو این ظرفیت محسوب می شود که باید از آن بهترین استفاده را ببریم.
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: رسمی شدن مرز سومار در دستور کار دولت قرار دارد و کشور عراق هم با رسمی شدن این مرز موافقت کرده است.
وی گفت: باید تلاش کنیم در سال آینده زایران ۱۶ استان یعنی معادل ۵۱ درصد زایران کشورمان از طریق مرز سومار به عتبات عالیات بروند.
استاندارکرمانشاه اظهار داشت: محبت اهل بیت (ع) مختص به اهل تشیع نیست بلکه مسلمانان اهل سنت و پیروان سایر ادیان هم به امام حسین (ع) و ائمه اطهار ارادت ویژه دارند.
وی گفت: رفتن به کربلا و زیارت ائمه اطهار آرزوی همه است و ما باید تلاش کنیم بسترهای لازم برای سفر مطلوب زایران را فراهم کنیم.
جعفر همتی؛ مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه، اظهار داشت: ۱۴ کمیته ستاد اربعین در استان کرمانشاه تشکیل شده است و تاکنون ۲ جلسه با کنسولگری عراق در کرمانشاه گذاشتیم و تمام تلاش مجموعه مدیریتی استان فراهم کردن شرایط سفری مطلوب برای زایران است.
وی، افزود: همه دستگاه های اجرایی استان باید توان خود را برای فراهم کردن بسترهای لازم برای عبور زایران از طریق مرز سومار فراهم کنند.
همتی، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی دستگاه های اجرایی استان باید برای عبور بیش از ۵۰ هزار نفر از زایران باشد چرا که قابل پیش بینی نیست که چه تعداد زایر از طریق مرز سومار عبور کنند یا از طریق این مرز به کشور برگردند.

انتهای پیام