درمان از نان شب برای بازنشسته واجب تر است
درمان از نان شب برای بازنشسته واجب تر است

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: درمان از نان شب برای بازنشستگان واجب تر است و انتظار داریم در بخش درمان و در بیمه تکمیلی به ما کمک شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری یوپنا، علی اصغر بیات امروز سه شنبه، ۶ مهر سال جاری، در یازدهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار داشت: طی سه دوره گذشته در زمینه درمان و بیمه کمک هایی شده است که امیدواریم ین موضوع تداوم یابد.
وی افزود: در زمان حاضر یک بازنشسته با حقوق یک میلیون تومانی زندگی می کند که اگر این رقم را نگیرد چه باید بکند؟
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنین تاکید کرد: تقاضا داریم پرونده ادغام درمان در تامین اجتماعی نیز بسته شود چرا که بیمارستان ها و درمانگاه های این سازمان از حقوق کارگری ساخته شده است.
وی آمار بازنشستگان کشور را هفت میلیون تن برشمرد و اظهار داشت: در زمان حاضر ۳۳ کانون شهرستانی و استانی در ارتباط با بازنشستگان فعالند.
بیات با اشاره به روند پرداخت حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی به طور ماهیانه سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت می کند اگر با این روند پیش رویم با مشکل مواجه می شویم و باید برای این بحران فکری کرد.
وی ادامه داد: می دانیم دولت در شرایط سختی قرار دارد، اما زندگی بازنشستگان بسیار سخت است و با وجود اهتمامی که در این زمینه شده است، اما همچنان برای معیشت بازنشستگان و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلاتی وجود دارد.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: از مسئولان دولتی این انتظار می رود که نسبت به پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی و حل مشکل دستمان را بگیرند؛ چرا که سازمان تامین اجتماعی تعهدات سنگینی دارد و ۴۰ میلیون جمعیت را پوشش می دهد.
مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از بازنشستگان فرهیخته برگزار شد. در پایان این مراسم از ۱۰ بازنشسته فرهیخته تجلیل شد.

انتهای پیام