ضرورت آموزش و آگاهی از دفاع مقدس
ضرورت آموزش و آگاهی از دفاع مقدس

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور، آگاهی از مباحث دفاع مقدس را در آموزش ضروری دانست.

thum-056289c9d928c24ecfa6-4354555_642908نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور، آگاهی از مباحث دفاع مقدس را در آموزش ضروری دانست.
حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق جمشیدی راد؛ نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور در گفت و گوی اختصاصی با یوپنا ضمن تبریک تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، در خصوص اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در مباحث آموزشی گفت: بحث دفاع مقدس یکی از ضروری ترین مسائلی است که نسل جدید نیاز به آشنائی با آن را دارند؛ زیرا آگاهی از دفاع، ایثار و جهاد در راه خدا بر آموزش تأثیرگذار است.
وی با اشاره به این که بسیاری از افراد حاضر در جبهه های حق علیه باطل در دفاع مقدس جزء اقشار تحصیلکرده بودند افزود: با مطالعه وصیت نامه برخی از شهدا می بینیم که نوشته اند:”وقتی ما شهید شدیم، بند کفن ما را باز کنید تا دیگران ببینند چشمان ما باز بوده و ما راهمان را با آگاهی انتخاب کردیم.”
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور تصریح کرد: نتیجه چنین حرکت آگاهانه ای؛ تبدیل شدن هشت سال دفاع مقدس به یک فرهنگ است، همچون قیام و حرکتی که امام حسین (ع) در روز عاشورا انجام داد و فرهنگی ماندگار را برای بشریت به یادگار گذاشت.
حجت الاسلام جمشیدی راد با تأکید بر تلاش همه جانبه مسئولین و هرکسی که در دفاع مقدس نقشی ایفا کرده، اظهار داشت: دشمنان ما شیوه مبارزه خود را تغییر داده و با روی آوردن به جنگ نرم، سعی دارند با بهره گیری از ابزارهای نوین رسانه ای به شبه افکنی در اعتقادات ما پرداخته و مبداء تا معاد را در میان جوانان و تحصیلکردگان کمرنگ کنند.
وی در ادامه اذعان داشت: هدف دشمنان این است که فرهنگ غربی را ترویج دهند؛ فرهنگی که برای کسب منافع مادی هیچ قلمرویی نمی شناسد و این مؤلفه ها با فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگ نیست.
نماینده مقام معظم رهبری در پایان از تلاش همه جانبه این نهاد برای انتشار فرهنگ دفاع مقدس در خانواده پیام نور خبر داد و تصریح کرد: برگزاری کارگاههای سبک زندگی برای کارکنان، بهره گیری از اساتید مجرب برای پاسخگوئی به سؤالات دینی دانشجویان، برگزاری دوره های دکتری در پنج گرایش معارف از سوی نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور، برپایی مراسمات مذهبی، جلسات سخنرانی و تفسیر تنها بخشی از فعالیتهای این نهاد برای اشاعه این فرهنگ غنی به خانواده پیام نور است.

 

میثم خاکپور