افزايش ۳۰ درصدي دستگيري معتادان متجاهر/ کاهش ۳ درصدي تصادفات و تلفات جاده اي /ناجا با اقتدار در مقابل برهم زنندگان نظم و امنيت خواهد ايستاد
افزايش ۳۰ درصدي دستگيري معتادان متجاهر/ کاهش ۳ درصدي تصادفات و تلفات جاده اي /ناجا با اقتدار در مقابل برهم زنندگان نظم و امنيت خواهد ايستاد

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به کاهش ۳ درصدي تصادفات و تلفات جاده اي و نيز افزايش ۳ درصدي دستگيري معتادان متجاهر در ۶ ماهه نخست امسال، گفت: ناجا با تمام توان آماده برقراري نظم و امنيت براي مردم است و با اقتدار در مقابل برهم زنندگان نظم و امنيت خواهيم ايستاد.

image11475230574582فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به کاهش ۳ درصدي تصادفات و تلفات جاده اي و نيز افزايش ۳ درصدي دستگيري معتادان متجاهر در ۶ ماهه نخست امسال، گفت: ناجا با تمام توان آماده برقراري نظم و امنيت براي مردم است و با اقتدار در مقابل برهم زنندگان نظم و امنيت خواهيم ايستاد.

به گزارش یوپنا به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار ” حسين اشتري” در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه با تبريک هفته نيروي انتظامي، اظهارداشت: خداوند را شاکر هستيم که در آستانه هفته نيروي انتظامي توفيق حضور در جمع نمازگزاران را پيدا کرده ام.
وي به حديث پيامبر اکرم (ص) که فرمودند دو نعمت “امنيت و سلامت” مجهول هستند، اشاره کرد و گفت: به راستي، اگر انسان، اين دو نعمت را از دست بدهد متوجه بزرگترين نعمت هاي خداوند خواهد شد.
فرمانده ناجا با بيان اينکه تأمين امنيت بيش از ۸ هزار و ۷۰۰ کيلومتر مرز خشکي و آبي کشور از جمله افتخارات پليس است، تصريح کرد: امروز به برکت خون شهدا، هدايت هاي داهيانه مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، هوشياري مردم؛ هماهنگي، همت و تلاش دستگاه هاي نظامي، انتظامي، امنيتي و قضائي، امنيت مثال زدني را در کشور شاهد هستيم.
سردار اشتري افزود: نيروي انتظامي نقش بسيار مهمي در تأمين امنيت کشور بر عهده دارد که نشانه آن تقديم شهداي اين عرصه است.
اين مقام عالي انتظامي کشور تصريح کرد: امروز با اقتدار و تلاش نيروهاي نظامي و انتظامي؛ دشمن، نيروهاي تکفيري و سلفي جرأت نزديک شدن به مرزهاي ما را ندارند و در صورت اشتباه از سوي آنان با پاسخ قاطع و به موقع روبه رو خواهند شد؛ شهادت ماموران ما براي حفظ و تامين امنيت و اقتدار کشور، خود گواه بر پاي کار بودن نيروي انتظامي و از جان گذشتگي نيروهاي آن است.
رئيس پليس کشور با اشاره به ارائه خدمات غيرانتظامي پليس، گفت: بيش از ۱۳ ميليون گواهينامه ، کارت پايان خدمت و گذرنامه در ۶ ماهه نخست امسال صادر شده است.
سردار اشتري به ۴۰۰ هزار تماس مردمي با سامانه ۱۹۷ طي اين مدت، اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد تماس ها رسيدگي و قالب تماس ها در زمينه تقدير و تشکر مردم بوده است؛ همچنين همکاران ما در مرکز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ پاسخگوي ۱۳ ميليون و ۴۰۰ هزار تماس شهروندان بوده است.
اين مقام عالي انتظامي کشور با اشاره به کاهش ۳ درصدي تصافات و تلفات جاده اي در ۶ ماهه نخست امسال، بيان داشت: هرچند کشته شدن يک نفر در سوانح رانندگي زياد است اما اميدواريم شاهد کاهش بيش از پيش تصادفات و کشته هاي سوانح رانندگي باشيم.
فرمانده ناجا با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري در بحث مبارزه با قاچاق کالا، بيان داشت: در شش ماهه نخست امسال، کشفيات کالاي قاچاق ۴۰ درصد افزايش داشته است.
وي با بيان اينکه امروز بالاترين سرمايه نيروي انتظامي اعتماد مردم است، گفت: بنا بر فرمايش مقام معظم رهبري، “پليس يار مهربان مردم” است.
سردار اشتري با بيان اينکه ناجا با تمام توان آماده برقراري نظم و امنيت براي مردم است، ادامه داد: با اقتدار در مقابل برهم زنندگان نظم و امنيت خواهيم ايستاد.
سردار اشتري با اشاره به بخش مبارزه با مفاسد اقتصادي و تأکيد بر مقابله با قاچاق کالا، گفت: مقابله با ورود و عرضه کالاي قاچاق مصداق عملي اقدام و عمل در خصوص اقتصاد مقاومتي است.
سردار اشتري درباره اقدامات ناجا در امر مبارزه با توليد و توزيع کنندگان مواد مخدر صنعتي و سنتي، اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال، دستگيري معتادان متجاهر ۳۰ درصد افزايش داشته است.
وي با بيان اينکه ناجا وظيفه جمع آوري و دستگيري معتادان متجاهر را بر عهده دارد، گفت: نيروي انتظامي آمادگي دارد در صورت تأمين جا و مکان، ظرف يک هفته تمامي اين افراد را از سطح شهرها جمع آوري کند.
سردار اشتري به کاهش ۴درصدي جرايم خشن اشاره کرد و گفت: در برخورد با سارقان و جرايم خشن در پليس آگاهي پرونده ها سريعا و بدون نوبت رسيدگي مي شود.
فرمانده ناجا به اقدامات پليس فتا در برخورد با جرايم فضاي مجازي و ورود به حريم خصوصي افراد اشاره کرد و گفت: پليس فتا آمادگي دريافت شکايت مردم در خصوص ورود به حريم خصوصي را دارد.
اين مقام عالي انتظامي کشور به وظايف شوراي عالي مجازي در خصوص فضاي سايبري اشاره کرد و گفت: اين شورا بايد همه دستگاه هاي مسئول در اين زمينه را پاي کار بياورد.
سردار اشتري با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، گفت: در اين مقوله بيش از ۳۰۰ مصوبه داريم و بيش از ۲۶ دستگاه در اين رابطه وظايفي را برعهده دارند اما از بين اين دستگاه ها، تنها نيروي انتظامي بيش از توان خود، وظايفش را انجام داده است.