آغاز آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات/ از فرمانداران امتحان می‌گیریم
آغاز آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات/ از فرمانداران امتحان می‌گیریم

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مسئولان در استان‌ها با سایر قوا تعامل بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند اظهارنظرهای اختلاف برانگیز میدان پیدا کند.

به گزارش یوپنا، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز در نشست معاونان سیاسی و اجتماعی استانداران سراسر کشور در محل وزارت کشور، با اشاره به موضوع انتخابات، گفت: مسئولان سیاسی استان‌ها نقش مهمی در مسئله انتخابات دارند، بنابراین باید دقت خیلی بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی خطاب به معاونان استانداری‌های حاضر در جلسه افزود: مسئولان در استان‌ها با سایر قوا تعامل بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند اظهارنظرهای اختلاف برانگیز میدان پیدا کند. معاونان استانداران با حفظ شئونات وزارت کشور و جایگاه معاونت سیاسی،‌ تعامل خود را با سایر دستگاه‌ها بیشتر کرده و اجازه ندهند اختلاف ایجاد شود.

قائم‌مقام وزیر کشور با تاکید بر لزوم ایجاد نشاط سیاسی برای انتخابات سال آینده تصریح کرد: احزاب،‌ فعالان سیاسی و تشکل‌ها در چارچوب قانون باید فعالیت‌های خود را انجام دهند و ما شرایط فعالیت جدی را چه برای مخالفان دولت و چه برای طرفداران دولت فراهم می‌کنیم.

مقیمی حق‌الناس بودن رأی مردم، اجرای قانون و بی‌طرفی در برگزاری انتخابات را سه اصل اساسی برای وزارت کشور دانست و گفت: مسئولان استامی از نخبگان استان‌ها دعوت کنند تا درباره اهمیت انتخابات صحبت کنند تا آرام آرام به سمتی برویم که از آذرماه انتخابات جای خود را در جامعه باز کند. دانشگاه‌ها را هم فعال کنید.

مقیمی در پایان خاطرنشان کرد: ما آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات را آغاز کرده‌ایم و تاکنون به ۲۲ استان رفته‌ایم که این آموزش‌ها ادامه خواهد داشت که در پایان دوره آموزشی هم از فرمانداران آزمون خواهیم گرفت.