ارزش مناسبات تجاری ایران و مالزی در ۷ ماهه امسال به یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون رینگیت (حدود ۳۳۰ میلیون دلار) رسید که ۲۲٫۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد.

به گزارش یوپنا، ‘ذوالکیفلی محمود’ مدیر اجرایی سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی (ماترید) روز شنبه به مبادلات دو جانبه ایران و این کشور پرداخت و گفت ارزش مبادلات دو کشور در هفت ماهه نخست سال گذشته میلادی یک میلیارد و ۷ میلیون رینگیت (حدود ۲۵۲ میلیون دلار) بود که امسال رشد ۲۲٫۷ درصدی را شاهد است.

براساس گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، وی گفت که در این مدت صادرات به ایران ۲۲٫۲ درصد افزایش یافته و به یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون رینگیت (حدود ۲۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) رسیده است.

وی میزان واردات از ایران دراین مدت زمان ۷ ماهه را نیز دارای رشد ۲۷٫۱ درصد ذکر کرد و گفت که میزان واردات از ایران به ۱۲۷ میلیون رینگیت (حدود ۳۱ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار) رسیده است.

وی پس از نشستی با عنوان ‘فرصت های بازرگانی مالزی – ایران، چالش ها و آینده’ به خبرنگاران، گفت روغن نخل، پتروشیمی علاوه بر بخش وسایل برقی و الکترونیک یکی از عوامل اصلی رشد در صادرات مالزی است.

منبع: ایرنا